چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های کمتر از نرمال، کشاورزان از کشت بهاره اجتناب کنند چراکه در صورت کشت به سبب کمبود منابع آبی، ریسک تولید بالاست.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: واردات بی رویه برنج به بهانه تنظیم بازار منجر به دلسردی کشاورزان می‌شود، از این رو باید حمایت‌های لازم از تولید داخل صورت بگیرد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: حقیقی‌ها 1100 میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج و تراز منفی 823 میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای، نحوه سهمیه بندی واردات انواع کالا در سال جاری را ابلاغ کرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: عرضه 182 هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمع‌آوری اطلاعات از جمله اقدامات انجام شده در سال 1402 برای حوزه مسکن است.

همزمان با تاکید بر افزایش ظرفیت مردمی در ساخت مسکن، قرارداد برای دریافت تسهیلات خود مالکی بیش از 104 هزار متقاضی و به میزان 34 هزار و 746 میلیارد تومان امضا شده است.

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: 12 میلیون و 500 هزار موتورسیکلت در سطح کشور داریم که از این تعداد 11 میلیون و 200 هزار عدد فرسوده هستند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با توجه به آنکه بیش از 2 هزار واحد مسکن ملی در شهر جدید پردیس از 4 سال پیش آغاز شده، تا دو ماه آینده 500 واحد از این تعداد با مشارکت مردم به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل دفتر غرب آسیای مرکزی سازمان توسعه تجارت از رشد 30 درصدی تجارت ایران با عراق در 10 ماه سال گذشته خبر داد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از جریمه سنگین برای خرید و فروش کارت سوخت خبر داد.

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات گفت: 5 گونه ماهی خاویاری در دریای خزر وجود دارد که با توجه به شرایط حاکم بر این دریا با خطر انقراض مواجه هستند.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: تامین مناسب گوشت قرمز وارداتی موجب شد که کشتار دام ماده داخلی به زیر 2 درصد برسد.

شرایط فروش عید فطر محصولات شرکت سایپا و پارس خودرو اعلام شد.

در ابتدای معاملات امروز 18 فروردین، شاخص کل بورس 786 واحد افزایش یافت.

با توجه به توقف بهره برداری از جنگل‌های شمال، توسعه طرح زراعت چوب در راستای کاهش وابستگی به واردات و خروج 4 تا 5 میلیارد دلار ارز جلوگیری می‌کند.

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: هدایت نقدینگی به بخش‌های مولد براساس اولویت ها، تداوم سیاست کنترل رشد نقدینگی و مهار تورم و همچنین بهره گیری از شیوه‌های نوین تامین مالی از مهمترین رویکرد‌های بانک مرکزی است.