پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

با بهره‌برداری از چهارمین ابر پروژه ریلی کشور (راه‌آهن رشت - کاسپین) علاوه بر اتصال دریای شمال به دریای جنوب شاهد تکمیل حلقه مفقوده کریدور ترانزیتی شمال - جنوب خواهیم بود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: فردا 6 هزار و 94 واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن افتتاح می‌شود که از این تعداد 500 واحد در چیتگر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا در عمده فروشی تهران 170 تا 175 هزار تومان است.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد گفت: سیب و پرتقال تنظیم بازار با نرخ مصوب در استان‌ها عرضه می‌شود.

مشاور شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور گفت: دو پرواز داخلی به مقصد سهند و خرم آباد به دلیل بدی آب و هوا لغو شده است.

عضو هیئت مدیره مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به افزایش بارندگی‌ها میزان سطح آب دریاچه ارومیه 10 درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ ایران ظرف 20 روز آینده برای نخستین بار وارد روسیه شود.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: از امروز 25 اسفند ماه تا 15 فرودین ماه محدودیت‌های ترافیکی برای ایام نوروز اعمال می‌شود.

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تمامی اطلاعات دستگاه های کارت خوان در سامانه مودیان و در اظهار نامه مالیاتی ثبت می شود.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید مرغ در بازار، حداکثر نیاز روزانه کشور به 8 هزار تن رسیده است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: برف و کولاک در محور‌های شمالی کشور رخ داده است و مسافران از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

با توجه به اعلام وزارت راه و شهرسازی مبنی بر الکترونیکی شدن اخذ عوارض از 25 اسفند ماه از امروز تمامی عوارضی‌ها الکترونیکی می‌شوند.

وزیر نیرو گفت: مذاکرات خوبی با وزیر انرژی جمهوری آذربایجان پیرامون عملیات اتصال شبکه برق ایران و روسیه از طریق آذربایجان انجام شد.

در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش 0.72 درصدی در ارتفاع 2 میلیون و 150 هزار واحدی ایستاد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده با استفاده از تسهیلات و بسته‌های تشویقی در 638 شهر مصوب در بازآفرینی شهری اجرایی می‌شود.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه 23 اسفند به 23.62 درصد رسید.