پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به جوجه ریزی ماه‌های اخیر، تولید گوشت مرغ به 300 هزار تن رسیده که 60 تا 70 هزار تن مازاد بر نیاز کشور است.

تاکنون اراضی مورد نیاز برای ساخت 700 هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن برای کارگران، دانشگاهیان و کارکنان وزارت دفاع تامین شده و هنرمندان و خبرنگاران هم در صف انتظار برای تامین زمین هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال نخست اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت، 121 میلیون اصله نهال در بخش خصوصی تولید شده است.

معاون آبخیزداری مراتع و امور بیابان گفت: امسال 1550 میلیارد تومان اعتبار آبخیزداری مصوب شد که تاکنون 23 درصد آن تخصیص داده شده است.

معاون امور سازمان جنگل‌ها گفت: کشور ما از لحاظ کمیت و کیفیت جزء کشورهای کم جنگل است.

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص جزئیات نرخ حق بیمه شخص ثالت نکاتی را مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: همزمان با افزایش تقاضا تا 5 سال آینده ظرفیت پرواز‌های داخلی به فرودگاه امام خمینی منتقل می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: میانگین تاخیر پرواز‌های خارجی در فرودگاه امام خمینی با کاهشی که داشته به زیر 20 دقیقه رسیده است.

سخنگوی مرکز مبادله در خصوص جزئیات معاملات امروز شمش طلا در مرکز مبادله نکاتی را مطرح کرد.

معاون وزیر جهاد گفت: تمام برند‌های کنسرو ماهی با 20 درصد تخفیف و با هدف ارزان‌سازی و دسترسی مردم در ایام ماه رمضان و نوروز عرضه می‌شود.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی از تعیین نرخ دیه سال 1403 خبر داد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار سطح قرمز، نسبت به بارش شدید باران و رعد و برق در پنج استان برای 29 اسفند ماه صادر شده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: مغازه‌داران تمام نقاط شهر برمبنای فاکتور مجاز به اعمال حداکثر 35 درصد سود روی میوه شب عید هستند.

بذرپاش گفت: عملیات ساخت 2 میلیون و 249 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز شده که برخی از واحدها در مراحل پایانی هستند.

در سال جاری حدود یک میلیون و 340 هزار دستگاه خودرو تولید شده که سهم سواری‌ها یک میلیون و 132 هزار دستگاه است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز 176 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام و حق تقدم خارج شد و تنها 34 درصد بازار در دامنه مثبت بودند.