شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

امروز در بخش‌هایی از شمال غرب شمال، شرق ارتفاعات البرز و برخی نقاط کشور افزایش ابر و بارش خفیف باران پیش بینی می‌شود.

عملیات حج تمتع 1402 از بامداد امروز آغاز شده و تا 3 مرداد ادامه دارد که طی این مدت حدود 89 هزار زائر از 21 فرودگاه کشور به سرزمین وحی اعزام می شوند.

بسیاری از دست اندرکاران بخش کشاورزی براین باورند که با توجه به بحران کمبود آب و فرونشست دشت ها در کشور، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تا حدی می‌تواند بر کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری تولید اثرگذار باشد.

در این خبر به بررسی قیمت انواع روغن زیتون در بازار پرداختیم.

در این خبر به بررسی قیمت برخی از کیک و کلوچه موجود در بازار پرداختیم.

روسای کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بر تقویت مبادلات تجاری و بکارگیری پول‌های ملی دو کشور در تجارت دوجانبه تاکید کردند.

شدت مصرف انرژی در کشور سه برابر میانگین جهانی است و در سوخت‌های فسیلی از جمله گاز و فرآورده‌های نفتی این شدت مصرف بالاتر است در حالی که سالانه 80 میلیارد دلار یارانه سوخت در کشور پرداخت می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا در نواحی شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل، خیزش گردوخاک پیش بینی می شود.

با راه اندازی رسمی سامانه املاک و مستغلات از فردا، مستاجران و موجران دیگر هیچ مبلغی برای دریافت کد رهگیری نباید پرداخت کنند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به دو سایت ایرانی به عنوان نظام‌های میراث کشاورزی مهم جهانی گواهینامه رسمی اعطا کرد.

طبق اعلام بانک مرکزی، مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی امروز به معادل 195 میلیون دلار رسید.

رئیس بانک مرکزی با تاکید بر استفاده از ارز‌های محلی در تبادلات تجاری ایران و بلاروس گفت: پیمان‌های پولی دو جانبه و چندجانبه در توسعه روابط تجاری دو کشور نقش مهمی دارد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: خودکفایی در تامین نهاده‌های دام و طیور از متغیر‌های عمده در دستیابی به امنیت غذایی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت جهاد کشاورزی و علوم در مقایسه با سایر دستگاه ها در تخصیص اراضی همچنان سهم بیشتری دارند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: نخستین کاروان اعزامی حج تمتع 1402 امشب از سه فرودگاه یزد، امام و ساری اعزام می شوند.

مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی گفت: توسعه روش‌های تامین مالی به شیوه غیر تورمی در دستور کار دولت و بانک مرکزی قرار دارد.