دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس امور بانکی گفت: در کل تسهیل مبادلات ارزی، صادرات و واردات از مزیت های حضور یک بانک خارجی در کشور است.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به گرمای هوا و فراوانی عرضه میوه های نوبرانه از 10 خرداد پیش بینی می شود که قیمت در بازار افت محسوسی داشته باشد.

قیمت کالا‌های اساسی به 2 دلیل در آخرین روز کاری بازار‌های جهانی با کاهش شدید مواجه شد.

معاون وزیر نفت گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های در نظر گرفته شده رقم ذخیره‌سازی به 12 میلیارد مترمکعب برسد.

مقام مسئول در وزارت صمت گفت: اگر مجتمع پتروشیمی کف عرضه را رعایت نکند سازمان حمایت ورود پیدا کرده و تا مرحله معرفی به تعزیرات پیش می‌رود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سال گذشته تنها بخشی از دادنامه‌های صادره به نفع دولت بیش از یک‌هزار و 292 هکتار از اراضی دولتی احصا شده است.

مدیر گازرسانی گفت: با پایان یافتن گام مطالعاتی هوشمندسازی کنتور‌ها در بخش مشترکان صنایع عمده، ظرف مدت 6 ماه این طرح وارد مرحله اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی گفت: با توجه به قیمت پایین بلیت قطارهای حومه ای، برای بازسازی و نگهداری واگن ها نیاز به تخصیص یارانه داریم.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به کاهش قیمت زعفران نسبت به قبل و ازدیاد عرضه، بازار در آرامش به سر می برد.

مجری طرح توسعه زنبورداری گفت: امسال پیش بینی می شود که تولید عسل به 140 هزار تن و سایر محصولات مانند ژل رویال، گرده و بره موم به 1100 تن برسد.

محمد باغستانی گفت: با آغاز نخستین پذیره‌نویسی الکترونیکی حق تقدم در بازار سرمایه، ارتباط الکترونیک میان ناشران اوراق بهادار و سهامداران تکمیل شد.

مدیرعامل عمرانی بنیاد مستضعفان از صادرات 130 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در حوزه خدمات فنی و مهندسی طی سال گذشته خبر داد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: ریسک صندوق‌های سرمایه گذاری به دلیل اینکه، افراد دارای دانش مالی و اقتصادی مدیریت آن‌ها را بر عهده دارند به مراتب پایین‌تر از سرمایه گذاری مستقیم است.

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهادصادرات کالاهای یارانه‌ای به کشورهای همسایه را خلاف قانون دانست و گفت: پرداخت مابه‌التفاوت یارانه دولتی تخم‌مرغ و پولت تخمگذار صادر شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید قزل آلا به 90 تا 100 هزارتن برسد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز سرانه خرید افراد حقیقی امروز 28 میلیون تومان و سرانه فروش افراد حقیقی نیز 30 میلیون تومان ثبت شده است.