دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری و میادین میوه و تره بار 15 درصد کمتر از نرخ مصوب اعلامی است.

معاون وزیر نفت در امور گاز برای انجام و تکمیل پروژه‌های گازی عراق اعلام آمادگی کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار 2 میلیون و 300 هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شده است.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می شود که هشدارهای وزش باد، تگرگ و بارش باران را جدی بگیرند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بیش از 48 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای چندمعلول، مددجویان کمیته امداد و همچنین محرومان فاقد پوشش حمایتی در قالب چند قرارداد احداث شده یا در حال احداث است.

معاون فناوری وزارت نفت گفت: در دولت سیزدهم به دنبال فناورانه کردن صنعت نفت بودیم. بر همین اساس از 150 شرکت به 550 شرکت دانش‌بنیان در این حوزه رسیدیم.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: با توجه به اتمام تعطیلات اردیبهشت شاهد روان شدن بار ترافیکی در شهرهای شمالی هستیم.

پس از جلسه مشترک رؤسای جمهور ایران و روسیه و تأکید مجدد بر توسعه روابط تجاری دو کشور، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و باشگاه همگرایی کریدور شمال - جنوب، بر سر ساخت و خرید 20 فروند کشتی جنرال کارگو توافق کردند.

بانک VTB به عنوان دومین بانک بزرگ روسیه در حال افتتاح دفتر نمایندگی در تهران است و شعب دو بانک ایرانی در روسیه نیز افتتاح می‌شود.

زمان واریز وجه ویژه متقاضیانی که در مرحله اول فروش یکپارچه خودرو، نوع خودرو مورد درخواست خود را از سایر خودروسازان به محصولات گروه سایپا تغییر داده‌اند، اعلام شد.

وزیر نیرو گفت: در یک سال گذشته 25 درصد به ظرفیت تبادلات برقی کشور با همسایگان افزوده شده است.

معاون وزیر نفت گفت: جمع‌آوری گاز‌های مشعل به ویژه در پارس جنوبی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و این اقدام در اولویت برنامه‌های امسال ما است.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: فرآیند بکارگیری یک مقدار زمان‌بر است، ولی احتمالا تا پایان سال بتوانیم این کار‌ها را انجام دهیم و از سامانه بومی برای بخشی از بازار استفاده کنیم.

مصطفی رجبی مشهدی گفت: ضمن اینکه فرصت دریافت پاداش برای کاهش مصارف بالای برق در بخش خانگی در نظر گرفته شده است اما مشترکان بدمصرف در صورت بی توجهی به تذکرات، با قطعی برق مواجه میشوند.

وزیر نیرو با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور، گفت: با آبگیری سد کهیر از امروز، امکان استفاده و بهره‌مندی شرب، صنعت، کشاورزی و محیط زیست فراهم شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قیمت بلیت هواپیما از امروز 29 درصد افزایش یافت و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند بلیت‌های خود را با نرخ جدید عرضه کنند.