دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

امروز سامانه بارشی در نوار غربی کشور فعال شده و سبب رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی از نقاط کشور می شود.

بعد از دو سال، نرخ بلیت هواپیما 29 درصد افزایش پیدا کرد. افزایشی که از نظر ایرلان‌ها کافی نیست و منجر به بهبود کیفیت پروازها نمی‌شود. از طرفی وزیر راه خبر از راه‌اندازی پلتفرم مخصوص عرضه بلیت هواپیما داده تا جلوی گران‌فروشی و کم‌فروشی در این حوزه گرفته شود.

صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی امروز را در این خبر مشاهده می‌کنید.

در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی 10 کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس، در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به افزایش 29 درصدی قیمت بلیت هواپیما و الزام به رعایت نرخ نامه انجمن ایرلاین‌ها، از برخورد با گران‌فروشی بلیت هواپیما خارج از قیمت مصوب خبر داد.

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال برنامه تامین برق پایدار صنایع انرژی‌بر مثل سال گذشته است و حتی صنایعی که طی این مدت نسبت به احداث نیروگاه اقدام نموده‌اند از معافیت کامل در برنامه‌های مدیریت مصرف برخوردارند.

مدیر برنامهریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران از رشد 10 درصدی صادرات گاز در سال گذشته خبر داد و گفت: گازسوزی مشعل‌ها در مجتمع گازی پارس جنوبی از 3.2 میلیارد متر مکعب به 1.8 میلیارد متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا در نواحی شمالی کشور و نواحی جنوب غربی، شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود حجم انتقال گاز در سال 1402 به 280 میلیارد متر مکعب برسد.

با توجه به پیگیری افزایش تسهیلات ساخت مسکن، بانک‌ها باید در این حوزه ورود جدی‌تر داشته باشند تا شاهد تسریع در روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن باشیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مقررات مربوط به احکام بند و تبصره 12 قانون بودجه 1402 را ابلاغ کرد.

مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی با حضور وزیر نیرو، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون انرژی مجلس و رئیس ساتبا در سالن همایش‌های تالار بورس برگزار خواهد شد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج و محور چالوس هستیم.

انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار تعیین تکلیف قیمت شیرخام و محصولات لبنی شد.

معاون قرارگاه رصدخانه کشاورزی ایران می‌گوید سالیانه حدود دو میلیون و 500 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که می‌توان آن را به سه میلیون افزایش داد. با بحران توزیع مرغ روبرو نیستیم و مرغ زنده در سامانه عرضه می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی از دپوی 31 هزارتن شیرخشک در انبارها خبر داد.