سه‌شنبه 12 تیر 1403

بازگشت بیش از 33 هزار حاجی به کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بازگشت بیش از 33 هزار حاجی به کشور

شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز خود گفت: در برنامه حج امسال ابتدا قرار بود یک شرکت هواپیمایی دیگر درکنار ایران ایر اقدام به اعزام حجاج کند اما یک روز پیش از اعزام حج کشور عربستان مجوز ایرلاین دیگر را ارائه نداد بنابراین ایران ایر اقدام به اعزام 87 هزار و624 حاجی کرد.

وی افزود: از 22 اردیبهشت ماه عملیات اعزام رفت حجاج آغاز شد و 21 خرداد ماه به اتمام رسید و یکی از بهترین عملیات های رفت حجاج انجام شد و عملیات برگشت حجاج هم از ابتدای تیر ماه آغاز شده و تا 25 تیر ماه ادامه دارد.

فرزادی پور بیان کرد: 751 لگ پروازی در عملیات رفت انجام شد و میانگین تاخیر به 41 دقیقه رسید و 440 پرواز به مدینه و 318 پرواز به جده انجام شد.

رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: 270 پرواز در مرحله برگشت انجام شده و 33هزار و226 نفر بازگشته اند و برای برگشت هم از شرکت هواپیمایی آوا ایر یک فروند هواپیما برای بازگشت زائران استفاده کردیم که حدود 14 پرواز از طریق این هواپیما انجام شد.

میانگین تاخیر حجاج به 73 دقیقه رسید 

او گفت: میانگین تاخیر حجاج 73 دقیقه است شلوغی و تراکم و در فرودگاه مدینه و جده و میزان بار باعث افزایش میزان تاخیر شده است. 242 پرواز از مدینه و50 پرواز از جده برای عملیات برگشت پرواز حجاج انجام شده و تا به امروز عملیات پرواز کرمان، بوشهر بیرجند، اهواز زتبریز و رشت که در مجموع 6فرودگاه می شود تمام شده است.

او تاکید کرد: افزایش ظرفیت 100 درصدی را برای بازگشت عملیات حجاج طی امسال با وجود تشدید تحریم ها را داشته ایم.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی