سه‌شنبه 3 مهر 1403

خبرگزاری اصولگرا مدعی شد: فقط 15 دانشجو در 1401 اخراج شدند

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
خبرگزاری اصولگرا مدعی شد: فقط 15 دانشجو در 1401 اخراج شدند

در میان دانشجویان فعال در اغتشاشات 1401، در دانشگاه آزاد کمتر از 15 نفر اخراج و در مجموع دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم نیز تنها 4 نفر حکم اخراج غیر قطعی دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری اصولگرا با انتشار گزارشی با تیتر «چند دانشجو به‌خاطر فعالیت در اغتشاشات اخراج شده‌اند؟» نوشت: درحالی‌که به‌صورت غیرمتعارفی در روز‌های گذشته موضوع بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی فعال در اغتشاشات سال 1401 در رسانه‌های اصلاح‌طلب و ضدانقلاب خارج‌نشین مطرح می‌شود، آمار‌های رسمی نشان می‌دهد اساسا دانشجویان اخراجی این حوادث بسیار انگشت‌شمار هستند.

به گزارش فارس، در دانشگاه‌های ایران درحال حاضر بیش از 3 میلیون دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، اقلیتی ناچیزی در حوادث 1401 فعال بوده‌اند.

به‌گفته یک منبع آگاه، در میان دانشجویان فعال در اغتشاشات 1401، در دانشگاه آزاد کمتر از 15 نفر اخراج و در مجموع دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم نیز تنها 4 نفر حکم اخراج غیر قطعی دریافت کرده‌اند. همچنین در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت نیز فقط 2 نفر اخراج شده‌اند.

این منبع آگاه افزود تعدادی بسیار کمی از دانشجویان بین یک تا 4 ترم تحصیلی تعلیق شده‌اند، که تعلیقی‌های 4 ترمی البته بسیار اندک هستند. با توجه به گذشت بیش از 4 ترم تحصیلی از حوادث 1401، قاعدتا دانشجوی تعلیقی دیگر نباید وجود داشته باشد.

از میان اخبار

ماجرای تیراندازی در یکی از مدارس گرگان

(ویدیو) فوت همه کارگران محبوسی در معدن طبس تایید شد