دوشنبه 16 مهر 1403

خبر بد برای آموزش و پرورش / بحران بزرگ در راه است

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خبر بد برای آموزش و پرورش / بحران بزرگ در راه است

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های گذشته سهم بودجه آموزش و پرورش از کل منابع عمومی دولت کاهش یافته است. کاهش این شاخص می‌تواند خبر از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در آینده نزدیک باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های گذشته سهم بودجه آموزش و پرورش از کل منابع عمومی دولت کاهش یافته است. کاهش این شاخص می‌تواند خبر از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در آینده نزدیک باشد. به گزارش عرشه آنلاین روند...

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های گذشته سهم بودجه آموزش و پرورش از کل منابع عمومی دولت کاهش یافته است. کاهش این شاخص می‌تواند خبر از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در آینده نزدیک باشد.

به گزارش عرشه آنلاین روند سهم بودجه آموزش و پرورش از کل منابع عمومی دولت در حدفاصل سال 88 تا سال جاری تقریبا تغییری نداشته و از 11.5 درصد به 11.3 درصد رسیده است. داده‌ها نشان می‌دهد روند سهم بودجه آموزش و پرورش از کل منابع عمومی دولت به شدت نوسان داشته به طوری که در یک سال سهم این بودجه از کل منابع عمومی دولت 7.3 درصد و در سالی دیگر معادل 13.4 درصد بوده است. این نوسانات نشان از فقدان برنامه ای مشخص در توسعه سرمایه انسانی با کیفیت و اهمیت پایین آموزش و پرورش در کشور دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر برنامه‌ریزی کنیم تا هر مدرسه یک گروه تئاتر داشته باشد، اتفاق‌های خوبی رقم خواهد خورد. چراکه تئاتر ریشه همه هنرهاست.

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید