یک‌شنبه 1 مهر 1403

خبر خوب WHO؛ کاهش 9 درصدی جان‌باختگان کرونا

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
خبر خوب WHO؛ کاهش 9 درصدی جان‌باختگان کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال‌بایر، براساس آخرین گزارش هفتگی همه گیری جهانی که توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) منتشر شد، تعداد قربانیان کرونا در هفته گذشته 9 درصد کاهش یافت در حالی که موارد جدید نسبتاً ثابت مانده است.

براساس اعلام این سازمان، بیش از 14000 مورد مرگ ناشی از کووید -19 در هفته گذشته و نزدیک به 7 میلیون عفونت جدید وجود داشته است. غرب اقیانوس آرام جهش 30 درصدی و آفریقا 46 درصد کاهش را گزارش کرد. موارد ابتلا در قاره آمریکا و خاورمیانه نیز بیش از 20 درصد کاهش یافت.

تعداد مرگ و میرهای جدید در خاورمیانه 19 درصد افزایش یافته است، در حالی که در آفریقا بیش از 70 درصد، در اروپا 15 درصد و در قاره آمریکا 10 درصد کاهش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت یادآور شد، زیرسویه Omicron BA.5 همچنان در سطح جهانی غالب است و تقریباً 70 درصد از تمام توالی‌های ویروس در جهان را تشکیل می‌دهد. شیوع سایر زیرمجموعه‌های امیکرون، از جمله BA.4 و BA.2، به‌نظر می‌رسد که با تصاحب BA.5، در حال کاهش است.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مرگ و میر ویروس کرونا سویه امیکرون تلفات سویه جدید کرونا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است