دوشنبه 28 خرداد 1403

خبر مهم درباره بنادر کشور

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خبر مهم درباره بنادر کشور

اقتصادنیوز: مدیرعامل سازمان بنادر گفت: امسال از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بنادر با رویکرد ارتقای تولید، رونق اشتغال، جذب کالا و بازاریابی تا سقف 50 هزار میلیارد تومان بهره خواهیم برد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علی‌اکبر صفایی در نشست ماهانه مدیران این سازمان با اعلام رشد پنج درصدی عملکرد بنادر کشور طی 2 ماه گذشته از سال جدید، اظهاردشت: شاخص‌های عملکردی سازمان بنادر و دریانوردی در سال جدید، حاکی از رشد 45 درصدی در حوزه ترانزیت و 20 درصدی در بخش جابه‌جایی کالاهای اساسی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور در سال گذشته، افزود: روند توسعه، تجهیز و سرمایه‌گذاری در بنادر بازرگانی کشور در سال جدید نیز تداوم خواهد داشت.

صفایی خاطرنشان‌کرد: به موازات دریایی‌محور شدن برنامه‌های توسعه‌ای کشور در دولت سیزدهم و توجه ویژه هیأت وزیران به تخصص و تعهد سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور، باید این فضا و تفکر حفظ شود و ارتقا یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اقدامات و تدابیر انجام شده برای ارتقای پوشش پدافندی سازمان بنادر در برابر حملات سایبری را یکی از کارهای ارزشمند در حوزه تجارت دریایی کشور دانست و خواستار رفع مسائل و مشکلات در حوزه بازرسی از بنادر تجاری در شمال و جنوب کشور شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید