شنبه 15 اردیبهشت 1403

خبر مهم زاکانی درباره سگ‌گردانی در سطح شهر

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خبر مهم زاکانی درباره سگ‌گردانی در سطح شهر

شهردار تهران گفت: سگ‌کردانی در شهر کار بسیار اشتباه و غیرقانونی است مراجع قانونی باید حتما ورود کنند و فرهنگش را به نحوی تغییر دهند که اگر کسی خواست سگ‌گردانی کند، با ضوابط این کار را انجام دهد. شهردار تهران گفت: سگ‌کردانی در شهر کار بسیار اشتباه و غیرقانونی است مراجع قانونی باید حتما ورود کنند و فرهنگش را به نحوی تغییر دهند که اگر کسی خواست سگ‌گردانی کند، با ضوابط این کار را انجام...

شهردار تهران گفت: سگ‌کردانی در شهر کار بسیار اشتباه و غیرقانونی است مراجع قانونی باید حتما ورود کنند و فرهنگش را به نحوی تغییر دهند که اگر کسی خواست سگ‌گردانی کند، با ضوابط این کار را انجام دهد.

به گزارش عرشه آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سگ‌گردانی در شهر کار بسیار اشتباه و غیرقانونی است به خصوص که بدون مقدمات و قاعده و قانونمندی و رعایت شرایط در حال انجام است، مراجع قانونی باید حتما ورود کنند و فرهنگش را به نحوی تغییر دهند که اگر کسی خواست سگ‌کردانی کند، با ضوابط این کار را انجام دهد.

وی شهرداری تهران را متولی ساماندهی سگ‌های وحشی و هار و بی صاحب دانست.

زاکانی با اعلام این‌که 16 هزار ساختمان ناامین در تهران وجود دارد، گفت: این ساختمان‌ها در دستورکار قرار گرفتند و گزارش بیش از 2000 ساختمان پایش و به 9 دستگاه مسوول ارسال شد تا ایمن‌سازی این ساختمان‌ها از طریق ایمن‌سازی و بازسازی انجام شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت توسعه ناوگان شرکت اتوبوسرانی شهر تهران، گفت: از ابتدای دولت و انتخاب بنده به عنوان شهردار1860 اتوبوس را تحویل گرفتم که کمتر از 1000 اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی فعال بود اما الان 2050 اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی فعال هستند.

وی تعداد اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی را بیش از 3000 دستگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 2500 اتوبوس از چهار شرکت داخلی خریداری شده است. از این تعداد 500 اتوبوس برقی است. پروژه خریداری کردن 2194 دستگاه اتوبوس خارجی را هم در دستور کار داریم.

زاکانی واردات 791 واگن مترو و برقی کردن 10 هزار دستگاه ون‌ها، 25 هزار تاکسی و 100 هزار موتورسیکلت تا پایان سال 1403 را موجب رسیدن ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی، تاکسی‌رانی و متروی شهر تهران به نقطه بی‌نظیر و رفع بخش زیادی از مشکلات مردم شهر دانست.

شهردار تهران ادامه داد: با به ثمر رسیدن داخلی‌سازی ساخت واگن‌های مترو، واگن‌های شرکت متروی تهران به دو برابر افزایش می‌یابد. در آینده نزدیک مدل حمل و نقل تهران در آینده نزدیک شکل جدیدتری پیدا می‌کند که بی‌سابقه است.

منبع: ایسنا هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

خبر مهم زاکانی درباره سگ‌گردانی در سطح شهر 2