یک‌شنبه 1 مهر 1403

خبر ویژه درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خبر ویژه درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تسویه مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریورماه خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، نعمت‌الله ترکی در جشن بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: تا سال 99 بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مطالبات باقی مانده مربوط به شش ماهه دوم سال 99 است. مطالبات سال 1400 و 1401 نیز در برنامه ما است تا قبل از شهریور ماه آن را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از بازنشستگان جزو فرهیختگان آموزش و پرورش محسوب می شوند، توضیح داد: رتبه بندی معلمان از سال 1400 شروع شد. حدود 672 هزار نفر در این امر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

قیمت دلار در بن بست / پیش بینی قیمت دلار امروز 24 تیر

ترکی ادامه داد: دو سه گروه از رتبه‌بندی مانده‌اند که بخشی از آنها یعنی 53 هزار نفر مربوط به سال 1400 و 63 هزار نفر مربوط به سال 1401 می‌شوند. در سال جاری نیز از شهریور ماه 80 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که مطالبات اینها مانده است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: هم وزیر آموزش و پرورش و هم سازمان برنامه قول داده‌اند در مرداد ماه رتبه بندی انجام و مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اجرایی می‌شود. در خصوص مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی نیز که در کش و قوس‌های سالهای 97 تا 99 بودند، در اسفند سال 1401 این امر اجرایی شد. افزایش 1.15 در این امر انجام شد، احکام صادر شد و تا قبل شهریور ماه امسال معوقات پرداخت می‌شود.

همچنین بخوانید