جمعه 7 اردیبهشت 1403

خداحافظی مجردها از طرح نهضت ملی مسکن

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
خداحافظی مجردها از طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مسعود بیات‌منش در جلسه شورای مسکن استان، برنامه استان را برای احداث مسکن 70 هزار واحد اعلام و اظهار کرد: 20 هزار واحد از این آمار سهم روستاها است که توسط بنیاد مسکن و به صورت سالانه، 5 هزار واحد احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به برنامه‌ریزی انجام شده برای احداث 50 هزار واحد مسکونی در قالب بخش خصوصی و همچنین بافت‌های فرسوده اشاره و تصریح کرد: 24 هزار واحد از این مجموع برای چهار سال در بافت‌های فرسوده و همچنین خود مالکی احداث خواهد شد که سهم سالانه استان، سالانه، 6 هزار واحد است.

وی با تشریح سهم شهرهای مختلف از واحدی مسکونی برنامه‌ریزی شده برای احداث گفت: برای 16 هزار و 500 واحد مسکونی پیش‌بینی شده پروژه تخصیص یافته است.

بیات‌منش با بیان اینکه 6 هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده در شهر زنجان 10 هزار متقاضی دارد، تصریح کرد: برای پاسخگویی به همه متقاضیان، چون زمین خالی در شهر وجود ندارد برای پاسخگویی نیازمند الحاق محدوده هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از ابلاغ دستورالعمل کنار گذاشته شدن متقاضیان مجرد به دلیل کمبود زمین خبر داد و گفت: پاسخگویی به متاهلین هم بر اساس اولویت‌بندی، انجام خواهد شد.

وی به قرعه‌کشی انجام شده در بین متقاضیان مسکن نهضت ملی طی چند هفته گذشته اشاره و تصریح کرد: بعد از قرعه‌کشی انجام شده، متقاضیان در حال تشکیل پرونده هستند.

بیات‌منش با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی براساس ضوابط خاصی از جمله مالکیت، پلاک ثبتی، حق و حقوق شهرداری و... انجام می‌شود، ادامه داد: ساخت و ساز در واحدهای مسکونی نهضت ملی، بر اساس قوانین و مقررات سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود و هر اظهار نظری خارج از این مقوله، اظهار نظر شخصی محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به در دست احداث بودن پروژه 744 واحد توسط بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز در این پروژه فراهم شده و فقط گاز مانده بود که طی یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد.