چهارشنبه 18 مهر 1403

خروج نقدینگی افراد حقیقی از بازار سرمایه ادامه دار شد / ریزش بیش از 30 هزار واحدی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
خروج نقدینگی افراد حقیقی از بازار سرمایه ادامه دار شد / ریزش بیش از 30 هزار واحدی

کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز سرانه خرید افراد حقیقی حدود 25 میلیون تومان و سرانه فروش افراد حقیقی تقریبا 35 میلیون تومان ثبت شده است.

محمد خبری زاده گفت: شاخص کل بورس امروز با ریزش بیش از 30 هزار واحدی و درصد تغییرات منفی 1.4 درصدی در تراز 2 میلیون و 128 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با ریزش بیش از 14 هزار واحدی و درصد تغییرات منفی 1.88 درصدی در ارتفاع 746 هزار و 586 واحدی ایستاد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ارزش معاملات خرد حدود 8 هزار میلیارد تومان ثبت شد همچنین امروز حدود هزار و 750 میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سرمایه خارج شد و یعنی تقریبا 22 درصد ارزش معاملات خروج پول افراد حقیقی بوده است که این آماری نگران کننده است.

خبری زاده گفت: در معاملات امروز سرانه خرید افراد حقیقی حدود 25 میلیون تومان و سرانه فروش افراد حقیقی تقریبا 35 میلیون تومان ثبت شده است.

او بیان کرد: امروز دو نماد ناما که عرضه اولیه بود و نماد ونیرو بیشترین میزان ورود نقدینگی را به خود اختصاص دادند و سه نماد تکیمیا، وبملت و شبندر نیز بیشترین خروج نقدینگی را به خود اختصاص دادند.

او گفت: اخبار و اقدامات مربوط به تسعیر ارز پتروشیمی اصفهان از جمله موارد اثر گذار در روند بازار بود در این بین اما از آفت ترس و بی اعتمادی سهامداران نسبت به بازار هم نمی توان چشم پوشی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس