شنبه 14 مهر 1403

خریداران دلار به صف شدند، دلار درجا زد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خریداران دلار به صف شدند، دلار درجا زد

معامله گران معتقدند قیمت دلار امروز در میان دو مرز حمایت و مقاومت قرار دارد و که تثبت بالای هر کدام، می‌تواند مسیر متفاوتی را پیش روی اسکناس آمریکایی قرار دهد. قیمت دلار در شروع معاملات دومین روز هفته در کف کریدور ششم بازگشایی شد و با تلرانس 100 تا 300 تومانی معامله شد. معامله‌گران بازار آرامی را تا میانه مرداد و زمان تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری پیش‌بینی می‌کنند. قیمت دلار امروز تحرکات...

قیمت دلار در شروع معاملات دومین روز هفته در کف کریدور ششم بازگشایی شد و با تلرانس 100 تا 300 تومانی معامله شد. معامله‌گران بازار آرامی را تا میانه مرداد و زمان تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت دلار امروز تحرکات محدودی داشت و در کف کریدور ششم معامله شد. دیروز این اسکناس برای ساعاتی در سقف کریدور پنجم قرار گرفت اما رشد تقاضا بار دیگر دلار را به کریدور ششم برگرداند.

معامله‌گران بازارهای مالی، با توجه به روند رنج دلار و تلاش بازارساز برای ثبات بازار ارز روزهای آرامی را تا میانه مرداد برای بازار ارز پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد آنها پیروزی نامزد میانه‌رو، خوش‌بینی نسبت به آینده سیاسی را به جامعه تزریق کرده است. آنها می‌گویند تا مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری دلار در روند رنج معامله می‌شود.

معامله گران معتقدند قیمت دلار امروز در میان دو مرز حمایت و مقاومت قرار دارد و که تثبت بالای هر کدام، می‌تواند مسیر متفاوتی را پیش روی اسکناس آمریکایی قرار دهد.

بازار ارز تهران امروز معاملات را در حالی آغاز خواهد کرد که قیمت‌ها نخستین روز هفته را با شکستن مرزهای حمایتی و عقب نشینی شدید، به پایان رساندند تا شاهد اولین واکنش بازار به ریاست جمهوری مسعود پزشکیان باشیدم. معامله گران معتقدند بازار تا نیمه مرداد که مراسم تنفیذ و تحلیف برای نهمین رئیس جمهور ایران برگزار شود؛ نظر مثبتی روی پزشکیان خواهد داشت و همین موضوع مانع صعود دوباره قیمت ها خواهد شد.

گروهی دیگر از فعالان بازار هم معتقدند در این مدت نوسان گیرها در بازار بیکار نخواهند نشست و بازار رفت و برگشت احتمالی به مسیر صعودی نیز خواهد داشت؛ موضوعی که البته تا حدودی در روز شنبه هم شاهد آن بودیم و قیمت دلار در حالی که معاملات را با گپ منفی 1550 تومانی در 58 هزار و 850 تومان آغاز کرد، در نیمه دوم معاملات کمی بالا رفت و با پس گرفتن کانال 59 هزار تومان، با نرخ 59 هزار و 300 تومان بسته شد.

عمده فعالان بازار می گویند دلار با رئیس جمهور شدن مسعود پزشکیان در محدوده 58 هزار تومان تا 60 هزار تومان می تواند نوسان دهد.

قیمت حواله و اسکناس دلار افزایشی شد

گفتنی است قیمت درهم امروز روی رقم 16 هزار و 320 تومانی ایستاده است و نسبت به روز شنبه رشد 180 تومانی دارد. قیمت تتر با کاهش 50 تومانی روی رقم 60 هزار و 400 تومانی ایستاده است.

پوند انگلیس با رشد 500 تومانی با قیمت 77 هزار و 280 تومانی معامله می‌شود و یورو نیز با افزایش هزار تومانی روی رقم 65 هزار و 560 تومانی ایستاده است.

گفتنی است اسکناس دلار روز یکشنبه با رقم 46 هزار و 403 تومان و حواله دلار نیز با رقم 43 هزار و 327 تومانی عرضه و بیش از 150 تومان گران شد.

منبع: تجارت نیوز - اقتصادنیوز --> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

خریداران دلار به صف شدند، دلار درجا زد 2