یک‌شنبه 25 شهریور 1403

خرید حمایتی تخم مرغ به 6 هزارتن رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
خرید حمایتی تخم مرغ به 6 هزارتن رسید

محمد مرادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید تخم مرغ شهریور با افزایش 3 هزارتنی به 111 هزارتن رسیده است و پیش بینی می شود که در مهرماه به 113 هزارتن برسد.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید تخم مرغ به یک میلیون و 370 تا یک میلیون و 400 هزارتن برسد که با احتساب جمعیت و مصرف، توان صادرات 200 هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف وجود دارد.

مرادی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: بنابر آمار از ابتدای سال 64 هزارتن تخم مرغ به 10 کشور عراق، افغانستان، سه کشور در حوزه خلیج فارس و 2 کشور سی ای اس و 2 کشور آفریقایی صادر شده است که امیدواریم با توجه به رایزنی و جلسات مشترک، عمان به طرف صادراتی اضافه شود‌.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن بهای تمام شده هرکیلو تخم مرغ را 62 هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت هرکیلو تخم مرغ برمبنای کارشناسی وزارت جهاد و حمایت از مصرف کننده و پایداری تولید 57 هزار و 500 تومان تعیین شد، اما نرخ کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری 48 تا 52 هزارتومان است.

او درباره آخرین وضعیت خرید حمایتی تخم مرغ گفت: بنابر آمار در مرحله سوم 6 هزارتن تخم مرغ از مرغداران خرید حمایتی شده است و کماکان تا نیمه شهریور خرید حمایتی ادامه دارد.

خبرنگار: آزاده محبی