دوشنبه 16 مهر 1403

خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زنجانی از 261 تن فراتر رفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زنجانی از 261 تن فراتر رفت

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: تاکنون بیش از 261 هزارو 300 کیلوگرم گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به صورت تضمینی و توافقی از سوی این شرکت خریداری شده است.

محمد ایزدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این میزان محصول راهبردی خریداری شده از کشاورزان استان زنجان 664 میلیارد تومان است.

وی یادآوری کرد: تاکنون از این مبلغ 445 میلیارد تومان به حساب گندمکاران استان واریز شده است. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: تاکنون 34 هزار و 785 تن گندم به صورت توافقی توسط شرکت مینوی خرمدره از کشاورزان استان خریداری شده چرا که مواد اولیه این شرکت وابسته به گندم است. ایزدی خاطرنشان کرد: در خرید توافقی توسط صنف و صنعت قیمت بالاتر از نرخ مصوب دولتی بوده و بخش خصوصی مبلغ را به حساب کشاورزان واریز می کند. وی اضافه کرد: هر کیلوگرم گندم از کشاورزان 25 هزار ریال به نرخ مصوب دولتی خریداری می شود. مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: در خرید توافقی اولویت فروش گندم به شرکت ها و کارخانه های داخل استان که مواد اولیه آنها وابسته به این محصول است، می باشد. ایزدی اضافه کرد: طبق پیش بینی های انجام شده امسال 250 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می شود. وی از کشاورزان خواست، کمباین ها را تنظیم نموده و از تنظیم بودن ام اطمینان داشته باشند تا گندم ها هنگام برداشت خرد نشده و کیفیت محصول حفظ شود. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: امسال به منظور سهولت و دسترسی راحت به مراکز عرضه گندم تعداد سیلو ها از 40 به 45 مورد افزایش رسیده است. به گفته ایزدی، امسال ظرفیت سیلوهای استان 30 هزار تن افزایش یافته است. به گزارش ایرنا، طبق اعلام دولت، سال گذشته هر کیلوگرم گندم با نرخ مصوب 17 هزار ریال از کشاورزان تعیین شده بود. سال گذشته 249 هزار تن گندم به ارزش چهار هزار و 346 میلیارد ریال خریداری شد.

*س_برچسب‌ها_س*