سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

خشم و شکایت الهلال از حکم حذف از لیگ قهرمانان آسیا

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

باشگاه الهلال عربستان قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا ، در واکنش به حذف از گردونه رقابت های 2020 به دلیل عدم تکمیل لیست نفرات، به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده است و خشم خود را از تصمیم ای اف سی نشان داد.

به گزارش تابناک ورزشی، در این خصوص گفت: تصمیم AFC واقعا مضحک است و آنچه اتفاق افتاده قابل پذیرش نیست. آیین نامه به کمیته مسابقات اجازه داده در موارد خاص تصمیمات استثنایی اتحاذ شود.

کاپیتان سابق الهلال ادامه داد: فیفا زمینه مناسب برای بازگشت تیم‌ها به مسابقات را بعد از شیوع کرونا فراهم کرد و حتی در قوانین تغییراتی به وجود آورده است. فیفا اجازه داده تیم‌ها 5 تعویض داشته باشند اما AFC از ایجاد تغییرات لازم در خصوص موارد استثنایی در آیین نامه خودش عاجز است؟

مهاجم اسبق تیم ملی عربستان گفت: توجیه AFC در خصوص محدودیت زمانی قابل پذیرش نیست. قرار است بازی ها در ماه دسامبر تعطیل شود. با توجه به اینکه مسابقات مرحله بعد دیگر به صورت رفت و برگشت برگزار نمی‌شود امکان تعویق مسابقه مرحله بعد وجود داشت و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا توان این کار را نداشت که یک بازی در مرحله بعدی را به تعویق بیندازد یا اینکه اصلا نمی‌خواست تلاشی برای حل این مشکل کند؟

سامی الجابر عنوان کرد: آنها از حق مدافع عنوان قهرمانی و صدرنشین گروه حمایت نکردند در حالی که الهلال به مسابقات احترام گذاشت و با تمام مشکلاتی که داشت در بازی‌ها به میدان رفت.