جمعه 28 اردیبهشت 1403

خط تولید دانش بنیان‌ها به آن سوی مرز‌ها رسید / 12 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در سال + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
خط تولید دانش بنیان‌ها به آن سوی مرز‌ها رسید / 12 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در سال + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دستگاه همودیالیز یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تجهیزات پزشکی است که برای درمان بیمارانی که در آخرین مرحله از بیماری کلیوی قرار می‌گیرند استفاده می‌شوند. سلمان اخوت مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان آریا طب فیروز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از به روزرسانی دستگاه‌های همودیالیز ساخته شده توسط این شرکت دانش بنیان خبر داد و گفت:...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دستگاه همودیالیز یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تجهیزات پزشکی است که برای درمان بیمارانی که در آخرین مرحله از بیماری کلیوی قرار می‌گیرند استفاده می‌شوند.

سلمان اخوت مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان آریا طب فیروز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از به روزرسانی دستگاه‌های همودیالیز ساخته شده توسط این شرکت دانش بنیان خبر داد و گفت: نرم افزار دستگاه که بخش اصلی دانش فنی آن را شامل می‌شود تا الان حداقل چهار بار به روزرسانی شده شده و نسخه جدید دستگاه روی ورژن اصلی روی دستگاه کار شده است. همچنین تمام دستگاه‌های فعال کشور طبق آخرین نسخه به روزرسانی شده است.

وی افزود: به روزرسانی باعث می‌شود دستگاه ایمن‌تر، کارا‌تر و به لحاظ رابط کاربری و ارتباطی که با دستگاه دارد اصطلاحا user friendly تر شده است.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان با اشاره به صادرات گفت: قرارداد صادرات سوریه نهایی شده است. بخشی از دستگاه‌ها تولید شده و آماده ارسال است و تا پایان سال میلادی دستگاه‌ها به ونزوئلا نیز خواهد رسید.

اخوت با اشاره به احداث خط مشترک با کشورهای CIS گفت: برای احداث خط تولید مشترک با یکسری از کشور‌های حوزه سی‌ای اس در حال مذاکره هستیم؛ که تا پایان سال میلادی قرارداد‌ها منعقد می شود و خط تولید در خارج از ایران در سال آینده تاسیس کنیم. وی با اشاره به آمار صادرات دستگاه همودیالیز گفت: صادرات ما بر اساس آمار رسمی نزدیک به یک میلیون دلار بوده است. اگر قیمت این دستگاه را حدود 12 هزار دلار فرض کنید و کشورسالانه به 1000 دستگاه نیاز داشته باشد تقریبا سالانه حدود 12 میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری شده است و داخلی سازی این دستگاه باعث صرفه جویی ارزی شده است. اخوت از دستگاه همودیالیز به عنوان یکی از دستگاه‌های پرکاربرد حوزه تجهیزات پزشکی نام برد و گفت: با تولید این دستگاه 100 درصد نیاز داخلی کشور برطرف می‌شود.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان افزود: دستگاه همودیالیز، دارای قطعات زیادی است و برای بهره برداری آن هزینه زیادی صرف می‌شود وعلاوه بر هزینه خرید، هزینه خدمات پس از فروش که شامل تعویض قطعات در دوره‌های زمانی مشخص است نیز قابل توجه است.

وی ادامه داد: قیمت این دستگاه نصف دستگاه های خارجی است و هزینه خدمات پس از فروش و هزینه بهره برداری، حداقل یک چهارم هزینه دستگاه‌های خارجی است؛ که مستندات آن در وزارت بهداشت نیز وجود دارد.