جمعه 31 فروردین 1403

خط دوم راه آهن قزوین - کرج یا کرج - قزوین؟!/ ماجرای لغو بنرها در راه‌آهن چه بود؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خط دوم راه آهن قزوین - کرج یا کرج - قزوین؟!/ ماجرای لغو بنرها در راه‌آهن چه بود؟

امروز در مراسم افتتاح‌های ویدئو کنفراسی رئیس جمهور همه چیز خب پیش می‌رفت تا اینکه تغییر عنوان "خط دوم راه‌آهن قزوین - کرج" به "کرج - قزوین" مناقشه ساخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ چندین پروژه عمرانی در سطح کشور امروز (پنج شنبه) به صورت ویدئوکنفراس با حضور رئیس جمهور و مسئولان حمل و نقل کشوری افتتاح شد که خط دوم راه آهن قزوین - کرج به طول 103 کیلومتر جزو یکی از این پروژه‌ها بود.

پیش از آغاز رسمی مراسم ارتباط با استان‌ها چک می‌شد که نوبت استان قزوین رسید. در بنر موجود در ایستگاه راه آهن افتتاح عبارت "خط دوم راه آهن قزوین - زنجان" درج شده بود، اما از مرکز تهران اعلام شد که ثبت شدن به این شکل برد سیاسی برای قزوین است و حتما باید عبارت به "خط دوم راه آهن کرج - قزوین" تغییر کرده و یا بنرها از دید دوربین‌ها خارج شوند درغیر این صورت در ارتباط ویدئویی تصویر استان قزوین پخش نخواهد شد.

به دنبال این موضوع استاندار قزوین برای توضیح حاضر شده و اعلام کرد که طبق روال عادی و منطقی و به دلیل اینکه مبدأ حرکت از قزوین است درج عبارت قزوین - کرج کاملا طبیعی است و پیش از این نیز از طرف راه آهن نیز تاکیدی بر درج کرج - قزوین نشده بود.

علی‌رغم توضیحات استاندار قزوین که به نظر می‌رسید باتوجه به مبدأ بودن قزوین صحیح بوده و باتوجه به اینکه برنامه در قزوین نیز درحال برگزاری بود و قطارها با مبدابودن این ایستگاه، از راه آهن حرکت می‌کردند، اصرار بر تغییر عنوان با استدلال ملی بودن پروژه و پخش تصاویر آنلاین در سراسر کشور باقی ماند و درنهایت به اجبار عنوان درج شده در بنرها به کرج - قزوین تغییر کرد.

ای کاش در حل مشکلات و مسائل کشور نیز تا این حد ریزبینی و نکته سنجی وجود داشت و مسئولان تا این حد دقیق بر حل مسائل و ارائه راه‌کارها جدیت و اصرار داشتند.

نکته دیگر درباره برگزاری این مراسم ویدئوکنفرانسی این بود که از ساعت 9 و 45 دقیقه صبح افراد مختلف در ایستگاه راه آهن استان قزوین حاضر بودند، پیش از این به نظر می‌رسید برنامه ویدئوکنفرانس‌ها به راحتی و بسیار سریع برگزار می‌شود اما دقایق زیادی برای هماهنگی ویدئوی استان‌های مختلف، صوت، تصویر و نحوه قرارگرفتن بنرها صرف شد که از پیشرفت تکنولوژی در سطح استان و کشور بیشتر از این انتظار می‌رفت.

انتهای پیام /