شنبه 29 اردیبهشت 1403

خلجی: امیدواریم مسئله بودجه بین نمایندگان مجلس و مسئولان دولت حل شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
خلجی: امیدواریم مسئله بودجه بین نمایندگان مجلس و مسئولان دولت حل شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سپهر خلجی سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت امروز (چهارشنبه 18 بهمن) در حاشیه هیأت دولت درباره افزایش بار اضافی به بودجه 1403 توسط مجلس شورای اسلامی، گفت: بیش از 400 هزار میلیارد تومان بار اضافی به بودجه تحمیل شده و امید است شاکله بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده است، تغییر نکند.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ام الخبائث نظام اسلامی، کسری بودجه است، افزود: افزایش هزینه‌های بودجه سبب ایجاد کسری و تورم می‌شود و آثار آن در سال آینده گریبان مردم و جامعه را خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت ابراز امیدواری کرد در جلساتی که رئیس سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان و مسؤولان دستگاه‌های مختلف مربوطه برگزار می‌کند، این مسائل حل شود.

خلجی اضافه کرد: برای مصوباتی که مجلس به بودجه سال آینده اعمال کرده است، باید منابع آن برای هزینه کرد وجود داشته باشد اما زمانی که این منابع وجود ندارد، کسری بودجه و تورم را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت اظهار کرد: دولت‌های گذشته معمولا دچار کسری بودجه می‌شدند، ولی طی دو سال گذشته، دولت سیزدهم به نحوی عمل کرد تا منابع و مصارف تراز باشد و دچار کسری بودجه نشویم که این موضوع محقق شده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

مجلس شورای اسلامی

سپهر خلجی بودجه 1403 ناترازی بودجه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
خلجی: امیدواریم مسئله بودجه بین نمایندگان مجلس و مسئولان دولت حل شود 2