جمعه 8 تیر 1403

خودرویی نایاب که به رهبر کره شمالی هدیه داده شد | لیموزین اوروس خودرو لاکچری روسیه

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
خودرویی نایاب که به رهبر کره شمالی هدیه داده شد | لیموزین اوروس خودرو لاکچری روسیه

کمپانی اوروس موتورز مسئول توسعه و تولید این محصول لوکس است. این کمپانی تحت نظارت مرکز تحقیقات خودروی روسیه (NAMI) فعالیت می‌کند. اوروس یک برند نوظهور است و گفته می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، شخصیت اصلی و تأثیرگذار در شکل‌گیری این برند لوکس بوده است. علاوه بر این، گفته می‌شود که لیموزین اختصاصی اوروس سنات نیز برای جابه‌جایی رئیس‌جمهور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شرکت اوروس موتورز، تولیدکننده محصولات لوکس از جمله لیموزین اوروس است. لیموزین اوروس، خودرویی گران‌قیمت ساخت روسیه است که در سال 2024 تنها 40 دستگاه از آن تولید شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، یک خودروی لوکس دست‌ساخت روسیه را به عنوان هدیه به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اهدا کرده است.

Aurus چیست؟

شرکت اوروس پس از آن راه‌اندازی شد که پوتین این کشور را موظف کرد یک خودروی لوکس تولید کند و اولین مدل آن - Senat - از سال 2018 تولید شد.

Aurus که توسط موسسه تحقیقات علمی مرکزی خودرو و موتورهای خودرو روسیه اداره می شود و به اختصار NAMI نامیده می شود، Aurus به دنبال دستور پوتین برای ساخت خودروهای ریاست جمهوری خود ایجاد شد.

پوتین از سال 2018 از Aurus Senat به عنوان وسیله نقلیه شخصی ریاست جمهوری خود استفاده می کند و این خودرو از سال 2021 در دسترس عموم قرار گرفته است.

لیموزین اوروس یا سنات دقیقا چیست؟

این لیموزین دارای یک کابین بزرگ است که به سه شکل عرضه می شود - سنات استاندارد، سنات لانگ و سنات لیموزین - دومی با بدنه کشیده اش بیشتر شبیه مرسدس - مایباخ پولمن است.

طبق وب‌سایت این شرکت، سنات لیموزین «اولین خودروی لوکس روسیه» است و نشان‌دهنده «رنسانس پتانسیل صنعتی، علمی و فناوری روسیه» است. این خودرو کاملاً زره پوش و ضدگلوله است - با توجه به اینکه پوتین از یکی از آن ها استفاده می کند جای تعجب نیست - و از یک موتور 4.4 لیتری توئین توربو هیبریدی V8 با قدرت 590 اسب بخار و گشتاور 649 پوند فوت استفاده می کند. این موتور توسط NAMI توسعه داده شده است اما گفته می شود پورشه نیز در آن نقش داشته است.

آیا می توانید فقط در روسیه لیموزین اوروس را بخرید؟

Aurus تصمیم گرفت تا قبل از هر چیز برای مشتریان بومی خود، یعنی پوتین و رهبران روسیه اتومبیل بسازد.

اما اورورس سنات حتی در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 به نمایش گذاشته شد - اولین نمایش آن در اروپا پس از نمایش آن در نمایشگاه اتومبیل مسکو یک سال قبل. Aurus در ابتدا قصد داشت این لیموزین لوکس را به خاورمیانه و چین نیز صادر کند، اگرچه پس از حمله روسیه به اوکراین، هر گونه برنامه توسعه از آن زمان متوقف شده است.

نظر رهبر کره شمالی در مورد خودروی جدیدش چیست؟

کیم جونگ اون در سفری به روسیه در سپتامبر 2023، ظاهراً لیموزین Aurus Senat شخصی آقای پوتین را بازرسی کرد و "آن را پسندید".

به گزارش خبرگزاری دولتی کره (KCNA)، خواهر کیم و یکی از مقامات ارشد پیونگ یانگ، کیم یو جونگ از طرف برادرش از پوتین تشکر کرد و گفت: این هدیه به عنوان یک نمایش واضح از روابط شخصی ویژه بین مقامات عالی رتبه است.

خودرویی نایاب که به رهبر کره شمالی هدیه داده شد | لیموزین اوروس خودرو لاکچری روسیه 2
خودرویی نایاب که به رهبر کره شمالی هدیه داده شد | لیموزین اوروس خودرو لاکچری روسیه 3
خودرویی نایاب که به رهبر کره شمالی هدیه داده شد | لیموزین اوروس خودرو لاکچری روسیه 4