سه‌شنبه 17 مهر 1403

خودنمایی گونه کمیاب روباه شنی در این منطقه ایران + عکس

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خودنمایی گونه کمیاب روباه شنی در این منطقه ایران + عکس

اقتصادنیوز: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردوس در هفته جاری اعلام کرد که محیط‌بانان پناهگاه حیات‌وحش رباط شور فردوس از یک قلاده روباه شنی در این منطقه تصویربرداری کردند.

به گزارش اقتصادنیوز، روباه شنی یکی از گونه‌های کمیاب و زیبای حیات وحش مناطق حفاظت شده مظفری و پناهگاه حیات وحش رباط شور است که برای چندمین بار در سالیان اخیر توسط محیط بانان پر تلاش منطقه تصویربرداری شده است.

خبر مرتبط شکارچی 4 قلاده روباه در یک روستای چالوس روانه زندان شد

متخلفی که اقدام به شکار چهار قلاده روباه در روستای دلیر چالوس کرده بود، توسط پلیس این شهرستان دستگیر و روانه زندان شد.

این حیوان نسبت به روباه معمولی جثه کوچکتر اما گوش‌های بلند و پهن‌تری دارد و پنجه‌های حیوان دارای موهای بلندی است که آن را از گرمای داغ بیابان محافظت می‌کند. روباه شنی از حشرات، جوندگان کوچک، خزندگان و لاشه حیوانات تغذیه می‌کند.

بر اساس مطلبی که ایرنا نوشته است، محمد کاظم شکرگزار، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردوس به علت کاهش نسل این حیوان اشاره کرده و گفته بود: «شکار به وسیله سگ‌های گله یکی از عوامل اصلی کاهش نسل این حیوان زیباست که نیاز است دامداران و چوپانان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.»

به گزارش اقتصادنیوز، روباه شنی، جثه کوچک‌تر از روباه معمولی دارد ولی گوش‌هایش به نسبت بزرگ‌تر است. رنگ پشت گوش‌ها برخلاف روباه معمولی، سیاه نیست و غالباً همرنگ پشت بدن یا زرد متمایل به نارنجی است. موها بسیار نرم و متراکم، رنگ پشت خاکستری متمایل به زرد، رنگ موهای دم زرد متمایل به قهوه‌ای و انتهای آن سفید است. دست و پا کوتاه‌تر از روباه معمولی است. در بین پنجه‌های دست و پا موهای بلندی وجود دارد.

در مناطق حاشیه کویر مرکزی، سیستان و بلوچستان، فارس، خوزستان، بندرعباس و احتمالاً جزیره قشم زندگی می‌کند (روباه‌های جزیره قشم از نظر شکل ظاهری با سایر روباه‌ها متفاوتند. برخی شبیه روباه معمولی و برخی نیز شباهت‌هایی به روباه شنی دارند. تاکنون هیچ‌گونه مطالعه‌ای در مورد روباه‌های جزیره قشم صورت نگرفته است).

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
خودنمایی گونه کمیاب روباه شنی در این منطقه ایران + عکس 2
خودنمایی گونه کمیاب روباه شنی در این منطقه ایران + عکس 3