جمعه 10 فروردین 1403

خوشحالی وزیر ارشاد از نویسنده شدن یک خبرنگار + عکس

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
خوشحالی وزیر ارشاد از نویسنده شدن یک خبرنگار + عکس

مراسم رونمایی از کتاب «پیاده‌روی اربعین رسانه شیعه» با حضور محمد مهدی اسماعیلی برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب «پیاده‌روی اربعین رسانه شیعه» صبح امروز با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان فرهنگ، هنر و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم محمد سلگی رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، با اشاره به انتشار کتابی درباره پیاده‌روی اربعین در سال 98 بیان کرد: روند انتشار این نوع کتاب‌ها از سال 98 به بعد منقطع شد؛ ما در کل حدود 60 کتاب مشترک با مراکز مختلف را منتشر کرده ایم. در چهار سال اخیر حدود هزار و 263 اثر به صور مختلف منتشر کردیم؛ 390 اثر از این میان کتاب الکترونیک بودند. همچنین تاکنون 420 طرح پژوهشی را در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات جمع آوری کردیم.

دکتر کرمی، مدیر انتشارات سروش

در ادامه برنامه، کرمی مدیر عامل انتشارات سروش با اشاره به کتاب‌های منتشر شده در این انتشاراتی اظهار کرد: تا به امروز پنج کتاب در زمینه اربعین تولید شده است؛ از جمله می‌توان به کتاب «پیاده ها عاشق ترند» اشاره کرد. کتاب «اربعین رسانه شیعه» اثر حامد طالبی هم با عنوان کتاب پژوهشی تألیف شده است. رمان «سور و درختان انجیر» هم از دیگر کتاب‌ها در زمینه پیاده روی اربعین است.

حامد طالبی،‌نویسنده کتاب پیاده‌روی اربعین، رسانه شیعه

در ین مراسم همچنین حامد طالبی نویسنده کتاب، دلیل نگارش کتابش را سخن مقام معظم رهبری در سال 98 پیرامون اربعین اظهار کرد و گفت: می‌خواستم با نوشتن این کتاب به اهمیت اربعین پی ببرم و متوجه شوم اربعین چگونه می‌تواند نقش رسانه‌ای را به دوش بکشد و چطور می‌تواند 20 تا 25 میلیون نفر جمعیت را با وجود بایکوت رسانه‌ای جذب کند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به آشنایی دیرینه‌اش با نویسنده کتاب گفت: خوشحالم حامد طالبی به کارهای مکتوب در حوزه اربعین وارد شده است. این ظرفیت و قابلیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه نشر وجود دارد که تکلیفش را در حوزه اربعین به انجام برساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وی ادامه داد: سال‌هایی که در مرکز اسناد و انقلاب اسلامی بودم، دوست داشتم تحقیقی درباره پیاده روی اربعین کنم. ولی متاسفانه نتوانستم آن را به اتمام برسانم. اربعین یک مفهوم کلیدی در فرهنگ شیعه است و شعله این علاقه و اشتیاق روز به روز بیشتر می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین خاستگاه انقلاب اسلامی اربعین است، افزود: همه عواملی که در زمینه آگاهی سازی پیرامون اربعین فعالیت می‌کردند، تبعید شدند؛ از جمله آنها تبعید رهبر انقلاب به ایرانشهر بود. در اربعین 57 رژیم پهلوی به اتمام می‌رسد و پس از انقلاب اسلامی اربعین در دهه هشتاد خود را بیشتر نشان می‌دهد.

خوشحالی وزیر ارشاد از نویسنده شدن یک خبرنگار + عکس 2
خوشحالی وزیر ارشاد از نویسنده شدن یک خبرنگار + عکس 3
خوشحالی وزیر ارشاد از نویسنده شدن یک خبرنگار + عکس 4
خوشحالی وزیر ارشاد از نویسنده شدن یک خبرنگار + عکس 5