شنبه 14 مهر 1403

خیرآباد با دمای 2- درجه سانتیگراد سردترین نقطه زنجان ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیرآباد با دمای 2- درجه سانتیگراد سردترین نقطه زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد با دمای 2 درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین نقطه این استان به ثبت رسید.

حسین سلطانی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده، گیلوان از توابع شهرستان طارم با میزان دمای 18 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین نقطه این استان گزارش شد و دمای شهر زنجان به عنوان مرکز این استان نیز با 2- درجه سانتیگراد چهارمین استان سرد کشور بود.

وی، دمای فعلی شهر زنجان را 3+ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد، اظهار داشت: تا پایان روز دوشنبه، سامانه بارشی در این استان نخواهیم داشت.

سلطانی، تصریح کرد: آسمان این استان طی یکشنبه و دوشنبه /25 و 26 آبان ماه جاری / قسمتی ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید خواهد بود و از روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به منظقه و استان، بارش پراکنده باران، پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای استان زنجان گفت: هوای سرد تا پایان هفته جاری در این استان کماکان مستقر خواهد بود و میزان دما نیز طی مدت یاد شده نسبت به امروز تغییر محسوسی نخواهد داشت.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*