دوشنبه 23 مهر 1403

دادستان: پرونده عوامل اصلی نخل برداری تفت در دست بررسی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دادستان: پرونده عوامل اصلی نخل برداری تفت در دست بررسی است

یزد _ایرنا_ دادستان تفت گفت: پرونده عوامل اصلی نخل برداری این شهرستان در دست بررسی است و در آینده نزدیک به جرم این افراد در دادگستری رسیدگی می شود.

رضا ملکی روز پنجشنبه در نشست ستاد شهرستانی مقابله با کرونا افزود: هر اقدامی که علیه سلامت و بهداشت عمومی تهدید باشد جرم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی را که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته و مجازات را نیز تعیین نموده است و با توجه به اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی به خطر افتادن سلامت جامعه با این اقدام غیرقانونی، پرونده عوامل اصلی این ماجرا در دست بررسی است و در آینده نزدیک به جرم این افراد در دادگاه رسیدگی خواهد شد.

فرماندار شهرستان تفت هم با انتقاد از برگزاری مراسم نخل برداری در این شهر توسط عده‌ای معدود تصریح نمود: این افراد در روز شهادت حضرت امام علی (ع) بدون توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی، اخطارها و تذکرات ستاد شهرستانی مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا مبنی بر عدم برگزاری مراسم‌ها و اجتماعات مذهبی اقدام به برگزاری مراسم نخل برداری نمودند. وی ادامه داد: این اقدام باعث تهدید سلامت همشهریان عزیز تفتی شده و از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت خواستار رسیدگی به پرونده مسببان و عوامل اصلی این ماجرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

عصر روز 21 رمضان و علی رغم تاکید مسوولان در مورد برگزار نشدن ایین سنتی نخل برداری در تفت بعلت بیماری کرونا, عده ای بدون توجه به دستور العمل های بهداشتی اقدام به نخل برداری کردند.

*س_برچسب‌ها_س*