سه‌شنبه 24 مهر 1403

دادستان یزد: خبرنگاران برای تقویت اعتماد عمومی بکوشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دادستان یزد: خبرنگاران برای تقویت اعتماد عمومی بکوشند

یزد - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: تقویت اعتماد عمومی جامعه با تهیه و انتشار اخبار صحیح و مناسب جزو رسالت مهم خبرنگاران است که باید به آن پرداخته شود.

محمدرضا حدادزاده روز چهارشنبه در نخستین کارگاه آموزشی بایدها و نبایدهای اطلاع‌رسانی در حوزه قضایی افزود: جامعه امروز بیش از هر زمانی به اعتماد آفرینی نیاز دارد و این نقش رسانه‌های گروهی است که وظایف خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: حرکت رسانه‌های جمعی در چارچوب مقررات در عرصه خطیر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ماموریتی مهم و ضروری است که باید همواره توسط فعالان این بخش مدنظر قرار گیرد.

این مسوول خاطر نشان کرد: باید از انتشار برخی اخبار که موجب وارد شدن خدشه به اعتماد عمومی مردم در جامعه می‌شود پرهیز کرد و تقویت اعتماد همگان را جدی در دستور کار قرار داد.

حدادزاده اظهار کرد: حفظ اعتماد عمومی مردم و جامعه از موارد مهمی است که رسانه‌های گروهی در بخش‌های مختلف باید همواره برای تحقق آن وظایف خود را انجام دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، توجه به حریم خصوصی، رعایت برخی هنجارهای مسلم اخلافی و ممنوعیت هتک حرمت افراد را جزو رسالت رسانه‌ها و خبرنگاران برشمرد.

حدادزاده گفت: ایجاد نکردن خدشه به اعتماد مردم و مطالبه‌گری با نقدهای دقیق و سازنده از دیگر وظایف مهم خبرنگاران است که باید به آن عنایت داشته باشند.

هم‌اکنون حدود 200 خبرنگار و فعالان رسانه‌ای طبق مقررات عضو خانه مطبوعات یزد هستند.

استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*