پنج‌شنبه 5 مهر 1403

دانشجویان مشهدی در روز دانشجو خون اهدا کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانشجویان مشهدی در روز دانشجو خون اهدا کردند

مشهد - ایرنا - همزمان با روز دانشجو، اعضای تشکلهای دانشجویی و انقلابی شهر مشهد روز یکشنبه در پی فراخوان موسسه جوانان آستان قدس رضوی مقداری از خون خود را به بیماران نیازمند هدیه کردند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی در این آیین که در مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد با تبریک روز دانشجو گفت: این روز نماد استکبارستیزی و مجاهدت در راه علم و دانش است و دانشجویان در طی سالهای انقلاب ثابت کرده‌اند که همواره در همه عرصه ها حضوری جهادی و فعال در صحنه داشته اند.

مجید عبداللهی افزود: در شرایط کنونی کشور و با ندای سازمان انتقال خون درباره کمبود ذخایر خونی، یکی از عرصه‌های جهادی، اهدای خون است و می‌طلبد همه مجاهدان نظام اسلامی در این فریضه خداپسندانه شرکت کنند.

وی با اشاره به همراهی همیشگی و حضور همه جانبه آستان قدس رضوی در عرصه‌های مورد نیاز اجتماعی یادآور شد: این مجموعه همواره در مواقع خاص و ضروری با تیم های سیار ما همکاری و همراهی می‌کند و از آغاز شیوع بیماری هم در زمینه تامین ملزومات پزشکی و بهداشتی برای رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کمکهای شایانی کرده است.

معاون هماهنگی و اجرایی موسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی نیز در این آیین گفت: همزمان با فرارسیدن روز دانشجو، با همکاری سازمان انتقال خون تشکلهای دانشجویی و انقلابی مشهد فراخوان شدند تا اعضای این تشکلها در روز دانشجو به جمع اهداکنندگان زندگی بیپوندند.

محمد شرفخانی افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده برای ذخایر خونی کشور و اعلام نیاز سازمان انتقال خون به مشارکت بیشتر مردم در خون رسانی، موسسه جوانان آستان قدس رضوی با تامین شرایط بهداشتی و دعوت از متولیان اداره کل انتقال خون خراسان رضوی برای استقرار در مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) همزمان با دومین سالگرد افتتاح این مجتمع و با نام و یاد شهید محسن فخریزاده میزبان اعضای تشکلهای دانشجویی و انقلابی برای شرکت در این اقدام خداپسندانه شد.

به گزارش ایرنا، 16 آذرماه در سالنامه جمهوری اسلامی ایران به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.

*س_برچسب‌ها_س*