شنبه 21 مهر 1403

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و لزوم ارائه راهکار برای تامین زیرساخت‌های درمانی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و لزوم ارائه راهکار برای تامین زیرساخت‌های درمانی

کمبود زیرساخت‌های درمانی در استان کهگیلویه‌وبویراحمد موجب شده است که مردم این استان برای امورات مربوطه به دیگر استان‌ها رفت‌وآمد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس؛ حوزه بهداشت و درمان در جامعه بسیار حائز اهمیت است، زیرا تمام افراد جامعه با این حوزه سروکار دارند و یکی از وظایف مهم دولت‌ها برای تحقق سلامت جامعه پیگیری مطالبات درمانی شهروندان آن کشور است.

از طرفی توسعه بهداشت و درمان یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی جوامع محسوب می‌شود زیرا توسعه در این بخش سبب رشد شاخص‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه خواهد شد.

استان کهگیلویه وبویراحمد در شاخص‌های مختلف بهداشت و درمان و توسعه زیرساخت‌های مختلف بیمارستانی و درمانگاه‌های بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت چشمگیری داشته است به گونه‌ای که اگر این استان در دوران پهلوی به دلیل شیوع انواع بیماری‌ها شاهد مهاجرت گسترده به دیگر استان یا مرگ ومیرها بود اما بعد از انقلاب اسلامی در حوزه رشد شاخص‌های بهداشتی به یکی از استان‌های توسعه یافته تبدیل شده است.

در کنار همه ظرفیت برای رشد و توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد اما این استان همچنان در حوزه تجهیزات، امکانات و زیرساخت های درمانی نیازمند توجه است به گونه ای که مسئولان حوزه درمان استان از این مشکلات در مراحل مختلف اظهاراتی داشتند و تحقق مطالبات درمانی را سبب انجام امورات درمانی در خود استان می دانند.

مطالبات و نظرات کارشناسان و مسئولان حوزه درمان استان به دلیل گستردگی این حوزه و همچینن اثرگذاری و نقش تحقق این امکانات با سلامت مردم استان می بایست مورد توجه مسئولان استانی باشد تا کهگیلویه وبویراحمدی ها نیازهای درمانی خودشان را در این استان پیگیری کنند.

در همین رابطه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به ضرورت توجه به بخش درمان و سلامت استان برای تحقق مطالبات درمانی مردم اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و بخش بهداشت درمان استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور از محل نفت دیده نشده است.

وی با بایان اینکه مشکلات زیرساختی بخش بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است که انتظار داریم به این بخش توجه ویژه شود، گفت: بیمارستان شهید رجایی شهرستان گچساران و بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با مشکلات جدی مواجه هستند همچنین بیمارستان تازه ساخته شده شهر لیکک نیز باید تجهیز شود که نیاز به اعتبارات ویژه‌ای داریم.

غلام نژاد خاطرنشان کرد: 27 دستگاه آمبولانس حوزه درمان کهگیلویه و بویراحمد زمین‌گیر شده و در نقلیه دانشگاه قرار دارند که در این زمینه نیازمند توجه ویژه وزارت نفت هستیم.

مطالبالت و نیازهای درمانی استان و بیان آن توسط متخصصان حوزه درمانی کهگیلویه و بویراحمد برای جبران کمبودها و نیازهای این استان است تا با رفع کاستی ها، امورات درمانی مردم استان به نحوی مطلوب تر دنبال شود هر چند تحقق این مطالبات نیازمند همت و توجه جدی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استاندار و نمایندگان مجلس برای تامین اعتبارات و پیگیری های آنها دارد.

انتهای پیام /

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و لزوم ارائه راهکار برای تامین زیرساخت‌های درمانی 2
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و لزوم ارائه راهکار برای تامین زیرساخت‌های درمانی 3