جمعه 10 فروردین 1403

داورزنی: استراتژی فدراسیون توجه بیشتر به والیبال زنان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
داورزنی: استراتژی فدراسیون توجه بیشتر به والیبال زنان است

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون والیبال با بیان اینکه استراتژی فدراسیون توجه بیشتر به والیبال زنان است، گفت: باید به مطالبه عمومی مردم و به ویژه زنان مبنی بر نبود تفاوت جنسیتی در این رشته ورزشی پاسخگو باشیم.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، محمدرضا داورزنی در وبینار هیات‌های استانی با محوریت والیبال زنان اظهار داشت: تلاش فدراسیون برای اجرای برنامه‌های رشد و توسعه والیبال به گونه‌ای است که پاسخگو مطالبه مردم و زنان مبنی بر تساوی وقت و هزینه در والیبال زنان و مردان باشیم.

وی با بیان اینکه شاید در کسب میزبانی مسابقات والیبال زنان به دلیل شرایط فرهنگی کشور نتوانیم این موضوع را رعایت کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم که در سایر موارد هیچ تفاوتی بین والیبال مردان و زنان وجود نداشته باشد.

رییس فدراسیون والیبال تاکید کرد: به همین دلیل هیچ موقع فدراسیون با اعزام تیم‌های بانوان به رویدادهای برون مرزی به دلیل نبود منابع مالی مخالفت نکرده است. زیرا اگر امکاناتی وجود داشته باشد برای زنان و مردان والیبال یکسان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی استان‌ها فاقد فعالیت در والیبال زنان هستند و هیچ نماینده‌ای در مسابقات والیبال کشور ندارند، گفت: جوانان و نوجوانان این استان‌ها انتظار دارند که دیده شوند و بر اساس رسالت فدراسیون و هیات‌ها، باید شرایطی را فراهم کنیم که دیده شوند. قسمتی از این وظیفه به عهده فدراسیون است و قسمت عمده آن نیز به عهده هیات‌ها به عنوان بازوان اجرایی فدراسیون است.

داورزنی با یادآوری این موضوع که اگر مسابقه نباشد و نوجوانان و جوانان دیده نشوند، دیگر انگیزه‌ای برای مربیان و بازیکنان برای ادامه فعالیت در این رشته ورزشی نخواهد ماند، گفت: جوانان و نوجوانان مستعد آینده والیبال ایران را تضمین می‌کنند و گرفتن انگیزه از آن‌ها مسیر پشتوانه‌سازی در فدراسیون را با مشکل روبرو خواهد کرد.

در ادامه این نشست میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال، فریبا محمدیان نایب رییس بانوان و محسن خاکزاد رییس کمیته استان‌ها درباره نحوه فعالیت هیات‌های استانی، نقش استان‌ها در اجرای برنامه‌های فدراسیون در حوزه زنان و برنامه مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر کشور صحبت کردند.

محمدیان با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی آموزش و پرورش به مناسب دهه فجر، گفت: این رقابت‌ها در هفت رشته ورزشی برگزار می‌شود اما والیبال در این هفت رشته حضور ندارد بنابراین فدراسیون به برگزاری مسابقات رده سنی نوجوانان دختر برای شناسائی استعداد تاکید زیادی دارد.

وی گفت: تعطیلی مسابقات قهرمانی کشور رده‌های سنی دختران در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بود. برگزاری مسابقات امسال با کمک هیات‌ها و علاقمندان به والیبال ضروری است و مزایای آن حتما بیشتر از نگرانی‌های قابل رفع است.

*س_برچسب‌ها_س*