چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

داوطلبان کنکوری خوی از امتیازات ویژه برخوردار می‌شوند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
داوطلبان کنکوری خوی از امتیازات ویژه برخوردار می‌شوند

منادی سفیدان گفت: با توجه به وقوع زلزله، طی نامه‌ای از وزیر علوم درخواست کردم که امتیازات ویژه برای داوطلبان کنکوری خوی در نظر گرفته شود.

علیرضا منادی سفیدان با اشاره به بازدید مشترک خود و وزیر آموزش و پرورش از مناطق زلزله زده خوی، گفت: این بازدید به دعوت بنده از مناطق زلزله زده صورت گرفت و وزیر آموزش و پرورش روز شنبه به تبریز پس از آن به صورت مستقیم به خوی سفر داشت و از مدارس تخریب شده بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم خوی در دی ماه یعنی روز قبل و در روز کنکور، زلزله را تجربه کردند و از انسجام فکری برای شرکت در کنکور برخوردار نبودند، طی نامه‌ای از وزیر علوم درخواست کردم که امتیازات ویژه برای داوطلبان کنکوری خوی در نظر گرفته شود.

منادی سفیدان تصریح کرد: بر همین مبنا وزیر علوم نیز موافقت رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی را اخذ کرد و تا امتیازات ویژه کنکوری برای دانش آموزان کنکوری در خوی در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از دستاورد‌های سفر با وزیر آموزش و پرورش این بود که مقرر شد تعداد 20 چادر به منظور برپایی کلاس درس به زلزله زدگان خوی اهدا شود.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت نفت، ایمیدرو، صنایع مس، ستاد اجرایی و بنیاد برکت، هریک از این دستگاه‌ها قول‌هایی برای ساخت مدارس در مناطق زلزله زده داشتند.

وی ادامه داد: افزون بر این مقرر شد، با همراهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعدادی از کانکس‌ها برای اسکان موقت در اختیار مردم زلزه‌زده خوی قرار گیرد. همچنین هر یک از خیرین تقبل کردند که حداقل 10 مدرسه از شهرستان خوی را بازسازی یا نوسازی کنند.

منادی سفیدان اضافه کرد: همچنین قرار شد یکی از خیرین عزیز لوله کشی خانه‌های روستای تخریب شده را تقبل کند و مواد غذایی از جمله برنج را در اختیار زلزله زدگان قرار دهند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: هدف ما این بود که آموزش در مناطق زلزله خوی متوقف نشود و با ایجاد کانکس و چادر، تا بازسازی کامل مدارس آموزش برپا باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس