شنبه 29 اردیبهشت 1403

دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های دانش بنیان در استان قزوین دایر شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های دانش بنیان در استان قزوین دایر شود

میثم پیله‌فروش گفت: پارک علم و فناوری استان قزوین با حمایت دستگاه‌های متولی به دنبال ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌های دانش بنیان در استان باشد و این نمایشگاه با تغییر دولت‌ها یا تحولات اداری و سیاسی مختل نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ نخستین نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور و استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین افتتاح شد.

میثم پیله‌فروش در حاشیه این مراسم اظهار کرد: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌جاری به مقوله «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال» تأکید ویژه‌ای داشته‌اند، باید تمام مسئولان و متولیان امر در راستای تحقق این منویات گام بردارند. وی افزود: نخستین نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید در استان قزوین زمینه را فراهم ساخت تا به یک رویداد ملی تبدیل شود و فلسفه برگزاری این نمایشگاه در راستای نهادینه شدن نگرش علمی در جامعه است. معاون اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: باید با مشارکت تمام ذینفعان و واحدهای تولید فناور، یک نشان زیبا و تقویم مشخصی برای چنین نمایشگاه‌هایی تعیین کنیم تا ظرفیت‌های استان معرفی شود چراکه برگزاری این رویدادها فرصت مناسبی برای بالقوه کردن استعدادهای علمی و پژوهشی مخترعان و فناوران و ارزی آوری برای کشور است. پیله‌فروش عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان قزوین با حمایت دستگاه‌های متولی به دنبال ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌های دانش بنیان در استان باشد و این نمایشگاه با تغییر دولت‌ها یا تحولات اداری و سیاسی مختل نشود. وی اذعان کرد: می‌توان از تجربیات استان‌های دیگر در برگزاری نمایشگاه‌های فناورانه استفاده و در معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها تلاش کرد. این مسئول عنوان کرد: در برگزاری نمایشگاه‌های دانش بنیان بهتر است متولی این امر یکی از شرکت‌های دانش بنیان یا واحدهای فناورانه باشد تا با تسلط بر موضوع موجب پیشرفت رویداد شده و محصولات آن به بازار معرفی شود. پیله‌فروش در پایان گفت: امیدواریم در یک ماه آینده به این مصوبه برسیم که قزوین ظرفیت ایجاد یک رویداد برای تعامل شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای صنعتی و کشاورزی باشد و این رویداد قرار است در عرصه ملی با متولی خاصی برگزار شود. انتهای پیام /
دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های دانش بنیان در استان قزوین دایر شود 2
دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های دانش بنیان در استان قزوین دایر شود 3