سه‌شنبه 17 مهر 1403

دبیر پویش مثل موسی: پویش مردمی «مثل موسی» دعوت از همه مردم آزادی‌خواه جهان در دفاع از کودکان غزه است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دبیر پویش مثل موسی: پویش مردمی «مثل موسی» دعوت از همه مردم آزادی‌خواه جهان در دفاع از کودکان غزه است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عاطفه سعیدی‌نژاد، دبیر پویش مثل موسی در ادامه به جریان ارشاد و هدایت فرعونیان توسط حضرت موسی و هارون که در قرآن بیان شده، اشاره کرد و گفت: حضرت موسی و هارون خیلی در این زمینه تلاش کردند، اما در نهایت احساس کردند دیگر کاری از آنها برنمی‌آید و نور هدایت در این قوم پر از خباثت و پلیدی اثری ندارد. در سوره یونس آمده است که حضرت موسی و هارون خدمت خداوند...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عاطفه سعیدی‌نژاد، دبیر پویش مثل موسی در ادامه به جریان ارشاد و هدایت فرعونیان توسط حضرت موسی و هارون که در قرآن بیان شده، اشاره کرد و گفت: حضرت موسی و هارون خیلی در این زمینه تلاش کردند، اما در نهایت احساس کردند دیگر کاری از آنها برنمی‌آید و نور هدایت در این قوم پر از خباثت و پلیدی اثری ندارد. در سوره یونس آمده است که حضرت موسی و هارون خدمت خداوند عرض کردند گویا فرعونیان تا عذاب نبینند، هدایت نمی‌شوند برای همین نعمت‌ها، برخورداری‌ها و زینت‌های بسیاری که بخشیدی، از آنها بگیر. خداوند در جواب داد: «قَد أُجِیبَت دَعوَتُکُمَا؛ دعای شما دو نفر پذیرفته شد»، اما در ادامه نکته جذابی فرمود: «فَاستَقِیمَا وَلَا تَتَبِعَانِ سَبِیلَ الَذِینَ لَا یَعلَمُونَ» یعنی حواستان باشد با اینکه دعای شما پذیرفته شده و قرار است فرعونیان از بین بروند، ثابت قدم باشید و راه کسانی که نمی‌دانند ادامه ندهید. چرا قرآن این‌طور فرموده؟ چون آن زمان عده‌ای از بنی‌اسرائیل به حضرت موسی می‌گفتند ما قبل از حضور شما در سختی بودیم، اما در حال حاضر هم شما آمدی و علیه فرعون مبارزه می‌کنی، سختی‌های ما بیشتر شده است، پس از این مبارزه دست بردار. جالب است از اجابت دعای حضرت موسی تا از بین رفتن قوم فرعون چهل سال طول کشید. برای خداوند کاری نداشت که در یک لحظه قوم فرعون را از بین ببرد، اما این چهل سال ابتلایی بود برای مومنین و خداوند می‌خواست فرصتی دهد که جبهه اهل حق خودشان را بیابند و آمادگی برپایی حکومت حق در زمین را پیدا کنند. این قاعده و سنت الهی است که مؤمن ابتلا را فرصتی برای رشد خودش می‌داند. الان وقت آن هست که آزادی‌خواهان جهان یکدیگر را پیدا کنند. این وعده‌ی الهی است که باطل رفتنی است فقط کافی است ما در این قضیه استقامت داشته باشیم.

مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان ادامه داد: همه ما و آزادی‌خواهان جهان در این زمینه مسئولیت و وظیفه داریم؛ بنابراین ما نمی‌توانیم هشت اکتبر که مصادف با روز جهانی کودک است بی‌نسبت با کودکان فلسطینی تعریف کنیم لذا از روز هفت اکتبر تا چهارده اکتبر به نام پویش مردمی مثل موسی نامگذاری شده که شروع این پویش هم با خود مردم غزه است. شبیه این پویش امروز در اندونزی، کلمبیا، صربستان، پاکستان، کشور‌های عربی و حتی کشور‌های انگلیسی‌زبان با نام پویش «Your Life Matters» به معنای زندگی شما برای ما ارزشمند است، پیگیری می‌شود. یعنی امروز فرزندان تمام آزادی‌خواهان جهان با این تنفر از اسرائیل پرورش پیدا می‌کنند و این فرصت بزرگی برای شکل‌دهی یک جبهه مؤثر و هماهنگ در پیگیری حق و حکومت حق در زمین است. ان‌شاءالله همه از این فرصت بهره ببریم برای اینکه مال و وقت خودمان را در مسیر حق زنده و احیا کنیم. در این زمینه می‌توانیم مراسمات مختلفی در فضای خانوادگی، مدرسه، محله، مسجد و هر محیطی که ظرفیت یاد کردن از کودکان غزه دارد، برگزار کنیم. حتی برپایی بازارچه‌های خیریه و اختصاص سود حاصل از آن برای کمک به مردم فلسطین در این موقعیت می‌تواند برای ایفای نقش در این مسیر به ما کمک کند.

سعیدی‌نژاد در پایان با تأکید بر نقش رسانه گفت: امروز رسانه به انسان‌ها قدرت داده و هر کسی می‌تواند اعتقاد و پیام خودش را به کل جهان مخابره کند و ما باید از رسانه برای خودمان ایجاد فرصت کنیم تا دفاع از جریان حق و مردم مظلوم فلسطین به بیان و زبان‌های مختلف در رسانه جلوه‌گر شود.