دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

درخشان: بازی های مقدماتی آسیا جنبه تدارکاتی برای تیم ملی دارد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
درخشان: بازی های مقدماتی آسیا جنبه تدارکاتی برای تیم ملی دارد

پیشکسوت فوتبال گفت: به نظرم بازی‌های مقدماتی آسیا می‌توانند دیدار‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی باشند.

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال درباره قرعه کشی جام ملت‌های آسیا و همگروهی ایران با فلسطین، هنگ کنگ و امارات اظهار کرد: به نظرم گروه راحت و خوبی برای تیم ملی فوتبال است و ملی پوشان آسان‌ترین راه را برای رسیدن به مراحل بعدی پشت سر خواهند گذاشت. البته این بازی‌ها می‌تواند جنبه تدارکی خوبی هم باشد تا تیم ملی آماده بازی‌های مرحله بعد شود و از اکنون به فکر دیدار‌های بعدی باشد.

او ادامه داد: حریفان ایران در جام ملت‌های آسیا از لحاظ فوتبالی خیلی سطح پایین هستند و برای ایران دردسر ساز نیستند. حتی امارات هم نمی‌تواند مقابل ما دردسری درست کند و ما کار سختی در دور مقدماتی نخواهیم داشت. به نظرم بازی‌های مقدماتی می‌توانند دیدار‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی باشند تا کادر فنی از تیم خود شناخت پیدا کند و بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شده و آماده بازی‌های دور بعد شوند. به هر حال در مرحله بعد بازی‌ها سخت‌تر می‌شوند.

درخشان گفت: بازی با تیم‌های استرلیا، عربستان، کره جنوبی و ژاپن در مراحل بعدی جام ملت‌های آسیا سخت است و بازی‌های این تیم‌ها در جام جهانی دیدیم که چقدر سرسخت بودند و بعد از این رقابت‌ها هم تیم خود را رها نکردند و آن‌ها در این فاز از ما جلوتر هستند.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، گفت: اگر می‌خواهیم که به جام قهرمانی برسیم باید یکسری کار‌ها را انجام بدهیم و بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی در نظر بگیریم و از لحاظ فنی و بدنی بازیکنان را آماده این رقابت‌ها کنیم و حریف گردن کلفتی برای حریفان خود باشیم. ما هم همانند سایر تیم‌ها شانس قهرمانی در آسیا را داریم و در مراحل پایانی قطعا به تیم‌های مدعی می‌خوریم و زمان کافی برای تقابل با تیمی مثل کره جنوبی را خواهیم داشت.

درخشان در پایان گفت: بعد از مرحله گروهی کار سختی خواهیم داشت. همه تیم‌ها تلاش و کار کردند تا قهرمان شوند. باید ببینیم چه برنامه‌ای داریم و چگونه خودمان را مجهز می‌کنیم. ان‌شاالله بتوانیم پله‌پله بالا برویم و نتایج بهتری را کسب کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال