پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

درخشنده: توجه تمام رسانه‌های والیبال دنیا به تهران دوخته شده / حضور بازیکنان مطرح جهان والیبال در ایران ارزشمند است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
درخشنده: توجه تمام رسانه‌های والیبال دنیا به تهران دوخته شده / حضور بازیکنان مطرح جهان والیبال در ایران ارزشمند است

رئیس کمیته فنی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان سال 2019 گفت: توجه تمام رسانه‌های والیبالی دنیا به بیست و دومین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا به میزبانی تهران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سعید درخشنده در خصوص بیست و دومین رقابت‌های باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: در حال حاضر در هیچ جای دنیا مسابقات والیبال نداریم و تمام توجهات رسانه ها مسابقات تهران است.

وی با اشاره به جایگاه فدراسیون والیبال ایران در میزبانی مسابقات عنوان کرد: ایران به لحاظ میزبانی مسابقات والیبال بدون اغراق در آسیا جزء سه کشور برتر است. من در بسیاری از کشورها و مسابقات از جمله لیگ ملت ها، لیگ جهانی، قهرمانی نوجوان، جوانان و بزرگسالان جهان به عنوان ناظر یا مهمان حضور داشتم و به جرات می‌گویم به لحاظ سخت افزار، نرم افزار، برگزاری، اسکان و تشریفات جزء برترین ها در سطح آسیا و حتی جهان هستیم.

درخشنده که تجربه برگزاری مسابقات مهم بین‌المللی را در پرونده کاری خود دارد با بیان این که در بسیاری از مسابقات امکانات ضعیفی در اختیار تیم‌ها قرار داده می‌شود، گفت: در تهران مسابقات نوجوانان جهان را برگزار کردیم و تیم‌ها را در هتل 5 ستاره اسکان دادیم در حالی که در آرژانتین، ایتالیا و جمهوری چک حتی داوران بین‌المللی و کمیته کنترل را در هتلی سه ستاره اسکان می‌دهند.

وی با ابراز خرسندی از حضور جوان‌ها در کادر اجرایی مسابقات اظهار کرد: کمیته کنترل امسال از جوان‌هایی تشکیل شده که جایگزین قدیمی‌ترها شده‌اند. فعال و پر انرژی هستند و حضور جوان‌ها را به فال نیک می گیریم. از هفت نفر کمیته کنترل 5 نفر ایرانی هستند و این موضوع علاوه بر مزایایی که برای والیبال ایران دارد، به نفع اقتصاد کنفدراسیون آسیا هم هست.

عضو سابق کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا افزود: در این مسابقات رفری دلیگیت (محمد شاهمیری) داریم که تجربه داوری در چند المپیک را دارد و تکنیکال دلیگیت داریم که افشاردوست در این سمت قرار دارد. باید به این اعضای داخلی بیشتر احترام بگذاریم و خارجی پسند نباشیم.

این کارشناس والیبال در خصوص بیست و دومین رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا گفت: همواره کشورهای آسیایی این مسابقات را خیلی جدی نمی گرفتند و تنها ایران بود که با قدرت در این مسابقات حضور می یافت. پر افتخارترین تیم حاضر در این رقابت‌ها پیکان است که رنکینگ سوم جهان را در پرونده کاری دارد و هنوز هیچ یک از باشگاه‌های ایران نتوانسته به جایگاه این تیم برسد.

وی تصریح کرد: والیبال ایران برای حضور در رقابت های باشگاه های آسیا بسیار انگیزه دارد اما کشورهایی چون کره انگیزه‌ای برای حضور در این رقابت‌ها ندارند و باشگاه های آن‌ها از فدراسیون‌هایشان پیروی نمی کنند در حالی که در ایران باشگاه ها همکاری خوبی با فدراسیون دارند.

دبیرکل اسبق فدراسیون والیبال با اشاره به حضور دو تیم از ایران در این دوره از رقابت‌ها تصریح کرد: نخستین بار است که بازیکنان سطح اول دنیا جذب این مسابقات شده‌اند. در حال حاضر مسابقات والیبال در دنیا راکد است و تمام توجهات رسانه های دنیا به این مسابقات است. حضور بازیکنان شناخته شده ای چون انگاپت، عبدالعزیز و... ارزشمند است و نشان از سطح بالای این مسابقات دارد و امیدوارم تماشاگران بیشتری به سالن بیایند چون خیلی ها آرزو دارند که این بازیکنان را از نزدیک ببینند.

مرحله گروهی رقابت های والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا شب گذشته با صدرنشین تیم های پیکان و مقاومت شهداب در دو گروه به پایان رسید و امروز (سه شنبه 27 اردیبهشت) تیم های شرکت کننده استراحت دارند. مرحله یک چهارم‌نهایی این مسابقات روز چهارشنبه 28 اردیبهشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام /