سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

درخواست رقیب آمریکایی تانک روس از IOC

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
درخواست رقیب آمریکایی تانک روس از IOC

کایل اسنایدر دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک خواستار موافقت کمیته بین المللی المپیک برای حضور عبدالرشید سعدالله یف در المپیک پاریس شد.

به گزارش مشرق، کایل اسنایدر دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از آمریکا و رقیب سنتی عبدالرشید سعدالله یف روس، خواستار تجدید نظر کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص محرومیت این کشتی‌گیر و صدور مجوز برای او برای حضور در المپیک پاریس شد.

متن درخواستی کایل اسنایدر خطاب به سعدالله یف به شرح زیر است:

برادر! من تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک و محرومیت شما از حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک در باکو را شنیدم، بسیار متاسفم. امیدوارم IOC نظر خود را تغییر دهد و شما در المپیک پاریس حضور داشته باشید، اگر هم من می‌توانم به شما کمک کنم، به من اطلاع دهید.

اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرده که کمیته بین‌المللی المپیک، عبدالرشید سعدالله‌یف را از شرکت در مسابقات انتخابی قاره اروپا که هم اکنون در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان در حال برگزاری است منع کرده و جواز ورود به این پیکارها را از او گرفته است.

کمیته بررسی ورزشکاران بی‌طرف به اطلاعات جدیدی در مورد حمایت سعدالله‌یف از جنگ روسیه علیه اوکراین دست پیدا کرد که کمیته برای هر مسابقه وضعیت ورزشکاران بی‌طرف را مورد بررسی قرار می‌دهد.