پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

درخواست نماینده صهیونیستی از مردم برای تظاهرات علیه نتانیاهو

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
درخواست نماینده صهیونیستی از مردم برای تظاهرات علیه نتانیاهو

منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی از مردم خواست به نشانه اعتراض علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به خیابان‌ها بیایند و تظاهرات کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «میشل شیر» عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و از حزب «یش عتید» به ریاست «یائیر لاپید» از صهیونیست‌ها خواست تا خیابان‌ها را زیر پای نتانیاهو به لرزه دربیاورند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، میشل شیر که دو سال پیش از حزب لیکود به ریاست نتانیاهو جدا شد، از اسرائیلی‌ها خواسته که به خیابان‌ها بیایند و علیه کابینه جدید این رژیم تظاهرات کنند.

پیش تر «تسیوکا فوگل» نماینده کنست از حزب «عوتسما یهودیت» خواستار دستگیری بنی گانتس و یائیر لاپید و شمار دیگری از مقام‌های پیشین رژیم صهیونیستی به دلیل دعوت از مردم برای شرکت در اعتراضات علیه کابینه جدید این رژیم شده بود. وی مخالفان نتانیاهو را خائن نامیده بود.

هزاران نفر از صهیونیست‌ها شنبه و یکشنبه هفته جاری علیه نتانیاهو و اعضای تندرو کابینه وی در تل‌آویو تظاهرات کرده بودند.

این تظاهرات‌ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سهم خواهی احزاب دینی حریدی و صهیونیستی موجب شد تا نتانیاهو برای راضی کردن آنها قوانین و ساختارهای رژیم صهیونیستی را تغییر دهد و حتی برخی مناصب را چرخشی کند.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو موجب تشدید بحران و شکاف‌های داخلی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود.

تعیین چهره‌های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای صهیونیست‌ها را هم درآورده است. آنها بن گویر را جزئی از «اراذل و اوباش آشوب‌گر» و خطری برای این رژیم قلمداد می‌کنند.