شنبه 7 مهر 1403

دریافت مجوز احداث 30 مرکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دریافت مجوز احداث 30 مرکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

تهران - ایرنا - رییس دانشکده فنی انقلاب اسلامی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این دانشگاه مجوز احداث 30 مرکز رشد تخصصی در حوزه هنر، معماری و عمران را در واحدهای مختلف از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرده است و هم اکنون نیز 2 مرکز رشد تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

اردشیر عبدی روز چهارشنبه در «سومین همایش ملی پژوهش های نوین دانشگاهی در هنر، معماری و عمران» اظهار داشت: با توجه به تعلیم رشته هنر، معماری و عمران در این دانشکده و فعالیت 65 دانشکده زیر مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای این موضوع احساس شد که به این حوزه ورود کنیم.

وی در باره این همایش نیز گفت: بیش از 400 مقاله در این حوزه دریافت و حدود 260 مقاله تایید و پذیرش شد و حدود 60 مقاله به صورت آنلاین ارائه می شود.

عبدی عنوان کرد: پیش از این مقرر شده بود که این همایش هفتم اسفند ماه 98 برگزار شود، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا همایش امروز برگزار شد.

رییس دانشکده فنی انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقاله ها بیشتر در حوزه عمران، شهرسازی و معماری بوده است، تصریح کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای از مقالات برگزیده حمایت مادی و معنوی می کند و در مراکز نوآوری این طرح برای رسیدن به محصول ارائه می شود.

عبدی تصریح کرد: ما مجوز 30 مرکز رشد تخصصی را در حوزه هنر، معماری و عمران از وزارت علوم دریافت کرده ایم. همچنین در حال حاضر 2 مرکز رشد فعال هستند و اگر طرح ها و مقاله ها قابلیت تبدیل به محصول را داشته باشد، مورد حمایت دانشگاه فنی و حرفه ای و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می گیرند.

 باید از پتانسیل‌های جوان کشور استفاده کنیم

دبیر اجرایی سومین همایش ملی پژوهش های نوین دانشگاهی در هنر، معماری و عمران در این همایش عنوان کرد: 2 همایش پیشین در سال های 97 و 96 در شهر تبریز برگزار شد.

خسرو پورجوان ادامه داد: در این همایش اقدام جدیدی با نام «ایده شو» شکل گرفت که تمام متخصصان حوزه معماری توانستند ایده های جدید خود را ارائه کنند و در نهایت از طرح های آنها حمایت شود.

وی با بیان اینکه کشور در زمینه پیوند صنعت و دانشگاه با چالش هایی رو به رو است، افزود: هر ساله مقالات زیادی ارائه می شود، اما این تولیدات علمی به محصول تبدیل نمی شود. نیاز است نگاه به داخل داشته باشیم و از پتانسیل های جوان استفاده کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان کرد: امسال سال جهش تولید نام گذاری شده است که فرصت خوبی برای حمایت از طرح های داخلی است و می توانیم فاصله بین صنعت و دانشگاه را کاهش دهیم.

پورجوان گفت: در این همایش 25 صنعتگر نیز طرح های خود را به صورت آنلاین در حوزه معماری و عمران ارائه می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*