دوشنبه 16 مهر 1403

در تلاش برای کاهش قطعی برق صنایع یزد هستیم / کارخانه فولاد آلیاژی یزدامسال قطعی برق نخواهد داشت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
در تلاش برای کاهش قطعی برق صنایع یزد هستیم / کارخانه فولاد آلیاژی یزدامسال قطعی برق نخواهد داشت

عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استان یزد از تلاش مدیران استان برای به حداقل رساندن قطعی برق صنایع استان در تابستان امسال خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مسعود عظیمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه مجموع صرفه جویی که وزارت نیرو به استان ابلاغ کرده حدود900مگاوات است تصریح کرد: بیش از 75درصد انرژی مصرفی استان توسط بخش صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد که این موضوع در بین استانهای کشور بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از صنایع کشور به کارخانه های استان یزد وابسته هستند که یکی از مهمترین این کارخانه ها فولاد آلیاژی می باشد ابراز داشت: به همین دلیل با پیگیری های انجام شده توسط استاندار مقرر شد کارخانه فولاد آلیاژی با مصرف حدود 70مگاوات برق از لیست قطعی های برق خارج شود.

عظیمی همچنین یکی دیگر از سیاستهای استان را برای جلوگیری از آسیب رساندن به صنایع به واسطه قطعی برق را کاهش سرجمع میزان قطعی برق استان اعلام و اظهار داشت: وزارت نیرو میزان صرفه جویی در نظر گرفته شده برای استان را حدود 900مگاوات اعلام کرده که با پیگیری هایی قصد داریم این میزان را به 540مگاوات برسانیم.

وی همچنین از تصویب تولید 2000 مگاوات برق خورشیدی در استان از سوی هیات دولت برای هدفگذاری طی چهار سال دولت سیزدهم خبر داد و افزود: حدود 150 مگاوات از این میزان انرژی در قالب برق انشعابی با کمک دستگاه‌های حمایتی وحدود 1850 مگاوات نیز براساس سیاست‌های ساتیا مدنظر است که از این میزان 600 مگاوات برای امسال تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید برق در استان یزد 2750 مگاوات است اظهار داشت: در حال حاضرظرفیت تولید برق خورشیدی در استان 83.5 مگاوات می باشد که از این نظراستان یزد با فاصله زیادی نسبت به استان دوم، در جایگاه نخست کشور قرار دارد که امیدواریم با توجه ظرفیت های فراوان استان در این زمینه و اقدامات در حال انجام بتوانیم بیشتر از این نعت الهی برای تولید برق استفاده کنیم.

انتهای پیام / ک