جمعه 31 فروردین 1403

در جشنواره ونیز بیشتر از هر فیلمی درباره «خورشید» صحبت بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
در جشنواره ونیز بیشتر از هر فیلمی درباره «خورشید» صحبت بود

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خورشید»، گفت: هر چند جوایز اصلی جشنواره ونیز به فیلم ما نرسید اما صدر اخبار این جشنواره واقعا در قرق فیلم «خورشید» بود و دائم در رسانه‌ها درباره فیلم ما صحبت می‌شد.

امیر بنان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره اینکه با توجه به استقبال خوب مخاطبان و منتقدان از فیلم خورشید در ونیز احساس می‌شد جوایز بهتری به تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی برسد، گفت: در جشنواره‌هایی مانند ونیز واقعا این طور نیست که چند جایزه معتبر به یک فیلم داده شود و همانطور که در این دوره از جشنواره هم شاهد بودیم هر فیلم تقریبا یک جایزه گرفت.

وی افزود: این دوره از جشنواره ونیز شاید جوایز مهمی مثل بهترین فیلم یا بهترین کارگردانی به خورشید نرسید اما فیلم ما بیشتر از هر اثر دیگری در جشنواره دیده شد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی خورشید، ادامه داد: نمی‌دانم چرا اما احساس می‌کردم بنا نبود بیش از یک اندازه ای به فیلم خورشید در جوایز توجه شود اما واقعا خیلی بشتر از آنچه در رسانه های ما منعکس شد این فیلم در ونیز مورد توجه مخاطبان بود و درباره آن صحبت می‌شد اتفاقی که کم از گرفتن جایزه برای ما نبود.

بنان با بیان اینکه البته جایزه بهترین بازیگر نوظهور و یک جایزه جنبی هم به فیلم خورشید رسید، گفت: اینها هم اعتبار کمی نداشتند و به بهتر دیده شدن فیلم کمک کرد.

وی افزود: در روز اختتامیه هم تک تک هیات داوران جشنواره ونیز با ما صحبت کردند و درباره تمام جزئیات فیلم از داستان گرفته تا بازی بازیگران نظرات مختلف و جالبی داشتند.

بنان خاطرنشان کرد: در تازه ترین حضور نیز فیلم خورشید در بخشی از جشنواره بوسان که مخصوص بزرگان و فیلم سازان شهیر سینما است پذیرفته شده که امیدواریم موفقیت خوبی را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

فیلم خورشید جدیدترین ساخته مجید مجیدی کارگردان و تهیه‌کننده ایرانی است که به مقوله کودکان کار می‌پردازد. این فیلم اجتماعی محصول سال 1398، جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر را به دست آورد و در هفتادوهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز حضور قابل توجهی داشت. این فیلم جایزه «فانوس جادویی» بخش جنبی را نصیب خود کرد. همچنین روح‌الله زمانی برای بازی درخشانش در خورشید، جایزه استعداد نوظهور جشنواره را نیز از آن خود کرد.

*س_برچسب‌ها_س*