سه‌شنبه 17 مهر 1403

در 2 سناریوی متفاوت پیش روی قیمت سکه

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
در 2 سناریوی متفاوت پیش روی قیمت سکه

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند تداوم روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به بازگشت دلار به کانال‌های پایین‌تر و کاهش قیمت اونس طلا وابسته است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی معاملات امروز را آغاز خواهد کرد که در روز دوشنبه قیمت‌ها تغییر فاز دادند و در مسیر نزولی قرار گرفتند؛ روندی متاثر از نوسانات نرخ ارز و اونس طلا شکل گرفت و معامله‌گران به دنبال یافتن تعادل در میان نوسانات بازار بودند. اونس طلا روز دوشنبه در سطح 2645 دلار بازگشایی کرد و در ادامه معاملات با در پیش گرفتن مسیر صعودی، در محدوده 2658 دلار قرار گرفت. تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند محدوده حمایتی اونس طلا 2620 دلار و مقاومت اصلی آن 2670 دلار است و اگر قیمت اونس طلا پایین مرز 2,620 دلار قرار بگیرد، نوسانات بیشتر در بازار طلا محتمل است.

قیمت طلای آبشده هم در سایه نوسانات اونس طلا معاملات روز گذشته را با قیمت 17 میلیون و 770 هزار تومان آغاز کرد و سپس با در پیش گرفتن مسیر نزولی، به 17 میلیون و 675 هزار تومان رسید. طلای آبشده در نیمه دوم معاملات با نوسان مثبت، در 17 میلیون و 800 هزار تومان قرار گرفت. هر گرم طلای 18 عیار هم با قیمت چهار میلیون و 109 هزار تومان معامله شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «2 سناریوی مهم برای نوسان قیمت سکه / بازگشت قیمت طلا به مرز حمایت / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 17 مهر 1403» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.