جمعه 14 اردیبهشت 1403

دستور رئیسی به وزیر میراث فرهنگی: گردشگری را تسهیل کنید

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دستور رئیسی به وزیر میراث فرهنگی: گردشگری را تسهیل کنید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه، 23 بهمن) در افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: موضوع گردشگری و مسافرت در آیات نورانی قرآن به عنوان سیروا فی الارض مورد تاکید قرار گرفته، لکن سفر همراه با تفکر، مطالعه و اندیشه است. همچنین؛ در ادامه فانظروا به معنای تفکر و مطالعه نیز ذکر شده است.

وی افزود: خواست اسلام عزیز این است که انسان‌ها از احوال پیشینیان مطلع باشند. لذا دستور به سیر و سفر همراه با نگاه، نظر، دقت، مطالعه و همچنین عبرت گرفتن است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه موضوع گردشگری یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی و در واقع شتاب دهنده اقتصاد کشورهاست، تاکید کرد: اینکه کشورها بسیار نسبت به توسعه و فعال شدن کشور در این حوزه تاکید دارند به این دلیل است که هم پیشران و هم شتاب دهنده اقتصاد است.

وی ادامه داد: توجه به گردشگری امروز به عنوان یکی از حوزه‌های مهم اقتصادی مطرح است که با عنوان اقتصاد گردشگری از آن یاد می‌شود. کشور جمهوری اسلامی ایران دارای تمدنی کهن و میراث گرانقدر تمدنی و طبیعت چهار فصل زیبای ایران است که ظرفیت‌های بسیاری برای کشور دارد. لذا؛ گردشگری طبیعی، فرهنگی و نگاه به این تمدن کهن آثار تمدنی و میراث گرانقدر بسیار اهمیت دارد.

در حال تکمیل...

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سید ابراهیم رئیسی

توسعه گردشگری

وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
دستور رئیسی به وزیر میراث فرهنگی: گردشگری را تسهیل کنید 2
دستور رئیسی به وزیر میراث فرهنگی: گردشگری را تسهیل کنید 3