جمعه 28 اردیبهشت 1403

دستور رئیس جمهور برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در شورای راهبری دانش‌بنیان

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دستور رئیس جمهور برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در شورای راهبری دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، با اعلام این خبر و با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان در عصر روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهوری، گفت: در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان ارائه و یکی از مهم‌ترین مباحثی که در این میان مطرح شد و آیت‌الله رییسی نیز بر آن تاکید بسیار کردند، مسئله لزوم افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان مهمترین نهاد تامین مالی زیست‌بوم فناوری در کشور بود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: در این جلسه رییس جمهوری با توجه به نامگذاری سال جاری به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین»، به اهتمام دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌های فعال در زیست‌بوم نوآوری کشور اشاره و بر این نکته تاکید کردند که سرمایه کنونی صندوق نوآوری پاسخگوی نیازهای فزاینده شرکت‌های دانش بنیان نیست و با عبور تعداد شرکت‌های دانش بنیان از مرز 6800 شرکت، لازم است سرمایه صندوق افزایش یابد. وی همچنین بیان کرد: در این جلسه دکتر رییسی از سازمان برنامه و بودجه خواستند تا به فوریت و جدیت نسبت به افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام کند. وحدت ادامه داد: لزوم افزایش سرمایه صندوق نیز سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی، هم در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و هم در قانون بودجه کشور به تصویب رسیده است.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید رئیس‌جمهور افزایش سرمایه صندوق نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است