یک‌شنبه 15 مهر 1403

دستگاه قضا با متخلفان حوضه آبی زاینده‌رود برخورد می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دستگاه قضا با متخلفان حوضه آبی زاینده‌رود برخورد می‌کند

شهرکرد - ایرنا - رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: با متخلفان حوضه آبی زاینده‌رود برخورد جدی انجام می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان، احمدرضا بهرامی در نخستین نشست مشترک اعضای شورای قضایی استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری افزود: با موافقت مدیران قضایی 2 استان مقرر شد، برای حفاظت بیشتر از رودخانه زاینده‌رود با هرگونه برداشت غیرمجاز آب، ساخت و ساز غیرمجاز و فعالیت‌های کارگاهی غیرقانونی در مجاورت این حوضه آبی برخورد شود.

وی، با بیان اینکه این نشست به منظور بررسی مسائل حقوقی و قضایی طرح‌های در دست اجرا در حوضه آبی زاینده‌رود برگزار شد، افزود: رفع دغدغه مردم 2 استان از مهمترین برنامه‌های در دست اجرای شورای قضایی 2 استان است.

وی اظهار داشت: برای ماندگاری و پایداری سرچشمه‌های این رودخانه نیز موافقت شد از طرح‌های آبی نظیر آبخیزداری در مبدا، حمایت بیشتری انجام شود.

بهرامی افزود: ایجاد زمینه همدلی بیشتر میان مدیران دستگاه‌های اجرایی و قضایی و مردم استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و رفع دغدغه و نگرانی عمومی با مبنا قرار دادن قوانین و مقرارت مورد تاکید مسوولان قضایی 2 استان قرار دارد.

براساس این گزارش، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوضه رفع مشکلات حوضه آبی بین 2 استان تا حصول نتیجه کامل و رفع تمام مشکلات حقوقی و قضایی به صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد.

زاینده‌رود با طول بیش از 400 کیلومتر به عنوان بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به تالاب بین‌المللی گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.

*س_برچسب‌ها_س*