دوشنبه 7 خرداد 1403

دستگیری باند سرقت اموال شهروندان در تهران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
دستگیری باند سرقت اموال شهروندان در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان اموال شهروندان در شمال شهر تهران خبر داد و گفت: اعضای این باند به 20 فقره سرقت با همکاری یکدیگر معترف شدند.

سرهنگ کارآگاه " علی ولیپور گودرزی" رئیس پلیس آگاهی پایتخت، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره زورگیری توسط یک باند پنج نفره از سارقین که با استفاده از 2 دستگاه موتورسیکلت لاکی و کلیک و بهره‌گیری از سلاح سرد موجب رعب و وحشت و ضرب و جرح مال باختگان می‌شدند، مبادرت به سرقت اموال شهروندان می‌نمودند، که به همین منظور موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی انجام شده مشخص شد؛ سارقین پس از انجام سرقت با 2 دستگاه موتورسیکلت و 4 نفر راکب، در داخل کوچه با توجه به تنها بودن مامور اعزامی قصد فرار داشتند که ضمن درگیری مامور با آنان و تیراندازی وی، سارقان با قمه و چاقو مامور را مصدوم و از محل متواری شدند، لذا به منظور ناامن نمودن محیط جغرافیای وقوعات و جلوگیری از تکرار و تعدد جرم چند تیم از کاراگاهان مجرب با مراجعه به صحنه‌های سرقت و انجام تحقیقات میدانی، از نحوء سرقت و شیوه و شگرد سارقین اطلاعات لازم را کسب کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه بیان داشت: کاراگاهان پایگاه ششم در گام بعدی با تمرکز روی سرنخ‌های بدست آمده با بکارگیری از شیوه‌های نوین کشف جرم، هویت و مخفیگاه متهمین را شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه موفق شدند 2 تن از متهمان را دستگیر و تعداد دو قبضه سلاح سرد قمه و سه دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و به پایگاه ششم متقل کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: متهمین در ابتدای امر با اظهارات کذب از بیان حقایق خودداری کردند، اما با مشاهده مستندات موجود به بزه ارتکابی اقرار و بیان داشتند اخیرا به همراه سه نفر از دوستانشان با تشکیل باند و تهیه دو دستگاه موتورسیکلت کلیک و لاکی اقدام به سرقت و زورگیری با سلاح سرد از شهروندان می‌نمودند که با اخذ اطلاعات جدید تلاش کارآگاهان جهت شناسایی ودستگیری سایر اعضای باند و افراد مالخر ادامه دارد. نامبردگان تا کنون به 20 فقره سرقت با همین شیوه و شگرد اعتراف کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متهمین با قرار تامین مناسب جهت ادامه تحقیقات و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار پایگاه ششم قرار گرفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی