شنبه 1 اردیبهشت 1403

دستگیری عاملان انتشار اخبار جعلی درباره انتخابات

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
دستگیری عاملان انتشار اخبار جعلی درباره انتخابات

معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اقرار متهمان به جرم خود از تحویل دستگیرشدگان به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده هایشان خبر داد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهارکرد: عاملان انتشار تصاویر ادوار گذشته، تقطیع شده و اخبار کذب با هدف ایجاد ابهام در صندوق‌های رای انتخابات و تخریب چهره کاندیدا‌ها شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی ضمن تشریح این خبر گفت: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی و دریافت شکوائیه‌های قضائی از سوی چند نفر از کاندیدا‌های میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات شورا‌های شهر و روستا مبنی بر انتشار مطالب خلاف واقع، شایعه علیه آنان و خانواده هایشان و انتشار تصاویر شخصی و کاملا خصوصی و تقطیع تصاویر موضوع جهت پیگیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: با توجه به سرنخ‌های به دست آمده مبنی بر اقدام سازمان یافته و کاملا هماهنگ جهت تخریب چهره برخی از کاندیدا‌ها و ایجاد شک و شبهه در برگزاری صحیح انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی چند استان و شهرستان بر اساس ادله‌های دیجیتال کشف شده تعداد سه نفر که با اقدامات مجرمانه مترصد دستیابی به اهداف شوم خود بودند، مورد شناسایی قرار گرفتند و طی یک عملیات پلیسی با اخذ حکم قضایی دستگیر شدند.

وی با اشاره به اقرار متهمان به جرم خود در تحقیقات صورت گرفته مبنی بر تشویش اذهان عمومی و تخریب وجهه کاندیدا‌ها در استان‌های مربوطه و زیر سوال بردن صحت برگزاری رای گیری با استفاده از تصاویر تقطیع شده و قدیمی و انتشار شایعات و اخبار جعلی، از تحویل دستگیرشدگان به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده هایشان خبر داد.

پاشایی به کلیه هموطنان توصیه کرد: در راستای انتشار شایعات مختلف، اخبار جعلی و تصاویر ساختگی فراوان از سوی مغرضان و معاندان در جهت تشویش اذهان عمومی و فریب افکار کاربران، به هیچ عنوان به محتوای منتشر شده در فضای مجازی تا زمانی که منبع انتشار، صحت و سقم خبر و تصاویر برای آنان محرز نشده، توجه نکنند و اخبار مربوطه را صرفا از رسانه‌های ملی و خبرگزاری‌های معتبر دریافت کنند.

دستگیری عاملان انتشار اخبار جعلی درباره انتخابات 2