پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

دست‌های رسانه ملی برای محرم و صفر خالی است / ضرورت ساخت فیلم‌هایی با الگوهایی از مکتب محرم مانند مختار

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دست‌های رسانه ملی برای محرم و صفر خالی است / ضرورت ساخت فیلم‌هایی با الگوهایی از مکتب محرم مانند مختار

حجت الاسلام محمد جلالی گفت: مکتب عاشورا از امثال مختارها کم ندارد ولی اینکه چرا فقط مختار ساخته شد و همه‌ساله در ایام محرم و صفر پخش می‌شود؛ نشان از دست‌های خالی رسانه ملی در زمینه محرم و صفر دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: رسول خدا می فرمایند: «ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المؤمنین لا تبرد أبدا»: شهادت امام حسین (ع) در دل اهل ایمان چنان حرارت و کششی ایجاد کرده که تا قیامت سرد نمی شود.

حجت الاسلام محمد جلالی ادامه داد: عاشورا مظهر اطاعت از فرمان الهی، ایستادگی و مردانگی در رکاب ولی خداست و کسی نمی تواند نام حسین و خاندان او را محو کند همانگونه که می بنید از چند روز قبل از محرم شور حسینی در بین کلیه آحاد جامعه شروع به جوشش می کند. وی افزود: این چه شوری است که هر سال با شکوه تر از سال های قبل است؛ این همان شوری است که پیامبر و خداوند وعده داده بودند و دشمن از این شور می هراسد. این کارشناس تصریح کرد: محرم هر سال درس های جدیدی به ما می دهد و ما را در مقابل فتنه های زمان بیمه می کند این از برکات محرم و صفر است و تا ظهور امام عصر (عج) ادامه دارد. حجت الاسلام جلالی گفت: امروز در دنیا هیچ اسمی از اسلام و دین نیست و کسی چیزی از اسلام را کمتر شنیده است، اما عاشورا و شهادت امام حسین (ع) را جهانیان شنیده‌اند مخصوصا این راهپیمایی عظیم اربعین باعث شده جهانیان هم به دین اسلام آشنا و حتی جذب شوند. وی با اشاره به اهمیت هوشیاری عزاداران در برابر جنگ رسانه ای و تبلیغی دشمنان علیه مقدسات، خاطرنشان کرد: اینگونه تبلیغات هر ساله با آغاز ماه محرم در شبکه های اجتماعی به وفور رد و بدل می شود سریعا در سراسر کشور فراگیر می شود، هوشیاری عزاداران حسینی باعث تغییر مشی تخریب می گردد. این کارشناس گفت: دشمنان با جنگ رسانه ای و فکری در پی بدبینی مردم نسبت به مقدسات واصل و اساس دین مبین اسلام هستند بنابر فرمایش امام راحل (ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است لذا از زنده بودن اسلام هراس دارند از درسهای عاشورا به ملتها وحشت دارند. حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه در دوران غیبت هرچه به زمان ظهور حضرت نزدیک ترمیشویم ازانسان امتحانات سخت تری گرفته می شود، اظهار داشت: همین سال ها و روزهایی که در آن سپری می کنیم و دشمن از هر حربه ای برای ضعف ایمان مردم استفاده می کند یکی از این حربه ها مکتب محرم است؛ عاشورا پادزهری قوی که همه هجمه های فرهنگی دشمن را خنثی می کند. وی با بیان اینکه تولیدات رسانه ای حقیقت واقعه عاشورا و کربلا پاسخگوی نیاز مخاطب نیست، گفت: ما مکتبی از محرم داریم که پس از سالیان سال در همه دنیا زنده است ولی تولیدات رسانه ای ما در این زمینه کم و محدود است واقعا هنرمندان انقلابی وارد صحنه شوند؛ یک فلیم از هزاران منبر تاثیرگذارتر است. این کارشناس تصریح کرد: کشور باید فیلم های امثال مختارها را برای آیندگان تولید کند. مکتب عاشورا از امثال مختارها کم ندارد ولی اینکه چرا فقط مختار ساخته شد و همه ساله در ایام محرم و صفر پخش می شود؛ نشان از دست های خالی رسانه ملی در زمینه محرم و صفر دارد. حجت الاسلام جلالی افزود: واقعه کربلا یکی از اثرگذارترین وقایع عالم است پس باید با ابزار رسانه که به شدت تاثیرگذار است مخابره شود؛ فیلم مختار بعد از سالها هیچ وقت تکراری نیست و مانند گذشته مخاطب دارد این حقیقت کربلاست؛ هر مخاطبی را تشنه می کند. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ملت عاشورایی زیربار ظلم و ستم نمی رود این ملت در برابر استعمار و استکبار کمر خم نمی کند تا امام حسین (ع) و مکتب و فرهنگ تمدن ساز او را دارد فریاد هیهات من الذله او بلند است انتهای پیام /