سه‌شنبه 24 مهر 1403

دشمن در فتنه 88 اصل دین و ارزشها را هدف قرار داد / نقش مهم مردم و رهبری در خنثی کردن فتنه ها

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دشمن در فتنه 88 اصل دین و ارزشها را هدف قرار داد / نقش مهم مردم و رهبری در خنثی کردن فتنه ها

کارشناسان سیاسی عنوان کردند: فتنه 88، امتداد فتنه هایی بود که از بعد پیروزی انقلاب تاکنون رخ داده است که در راس همه این فتنه ها استکبار و آمریکا دیده می شود چرا که ملت ایران با پیروزی انقلاب، دست غارتگران را از این کشور که به حیات خلوت برخی از کشورهای نظام سلطه برای به یغما بردن منابع و منافع کشور بود، کوتاه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، فتنه 88 از مدتها قبل توسط دشمنان طراحی شده بود و هر یک از دشمنان داخلی و خارجی نقشی را در این فتنه بر عهده گرفته بودند که بعد از انتخابات، گروه هایی به آنها پیوستند و هر روز بیشتر بر آتش معرکه فتنه می دمیدند.

آمخیتن حق و باطل از مهمترین اهداف دشمن در فتنه سال 88 بود تا جایی که هدفشان این بود مردم را به نظام بی اعتماد و آنها را در برابر نظام قرار دهند، اغتشاشگران هر روز فضا را ملتهب تر می کردند، از پروژه کشته سازی گرفته تا تخریب اموال عمومی و توهین به مقدسات.

خیانت فتنه گران داخلی در سال 88 هیچگاه فراموش نمی شود، عده ای بی بصیرت که برای ضربه به نظام از هر راهی وارد شدند ولی در نهایت بصیرت مردم و منویات مقام معظم رهبری آتش فتنه را خاموش کرد و حماسه 9 دی تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد ماند.

در همین راستا پایگاه خبری سفیر افلاک، میزگردی را با حضور تحلیلگران سیاسی برگزار کرده است که مشروح آن را در زیر می خوانید.

غلامرضا یاسینی کیا تحلیلگر سیاسی با اشاره به حماسه بزرگ و تاریخی 9 دی اظهار داشت: فتنه 88 از زمانی کلید خورد که عده ای شعار دروغ تقلب در انتخابات را سر دادند و عده ای به دنبال همین شعار دروغ، به خیابان آمدند و دست به تخریب اموال عمومی، توهین به مقدسات و سایر هنجار شکنی کردند.

اعلام انزجار مردم از فتنه گران در روز 9 دی

وی افزود: با آغاز این فتنه افرادی مانند موسوی وارد میدان شدند و سعی کردند که تاثیر زیادی در ضریب افکار عمومی بگذارند و از همان ابتدا مشخص بود که هدف دشمنان داخلی و خارجی، انتخابات نیست بلکه هدفشان براندازی نظام است.

تحلیگر مسائل سیاسی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: رهبری از همان لحظات اول، مسیر افکار را به سمت هدایت سوق دادند و در سخنرانی 29 خرداد و سپس سخنرانی ها و بیانات بعد از این ایام اعلام نمودند که مسیر قانونی باید طی شود و هرآنچه که قانون گفته باید اجرا شود و بعد از سخنان رهبری، عده ای از مردم که فریب خورده بودند از مسیر برگشتند ولی در فتنه 88 خواص مردود شدند.

یاسینی کیا عنوان کرد: مردم بعد از سخنان و فرامین رهبری متوجه شدند که هدف دشمنان ضربه به انقلاب و نظام است چرا که اغتشاشگران نه فقط در بحث انتخابات بلکه به مقدسات هم توهین کردند که نشان داد هدفشان نظام است و در نهایت مردم در حماسه 9 دی اعلام انزجار کردند و در این روز مردم با حضور پرشور خود نشان دادند که تمام قد پشت سر ولایت ایستاده اند.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی فتنه ها هدف این است که حق را از بین ببرند و باطل را بزرگ جلوه دهند اما مردم هیچگاه فتنه گران را همراهی نکردند و این مهم رمز و مولفه مهمی در شکست دشمنان و پیروزی انقلاب است.

نقش مهم مردم و رهبری در خنثی کردن فتنه ها

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به شکست شیطان بزرگ در ایجاد انقلاب مخملی در ایران، عنوان کرد: آمریکا در ایجاد انقلاب های مخملی در بسیاری از کشورها نقش داشته است که نمونه آن در اوکراین و لیبی و برخی کشورهای دیگر و مردم را در مسیر غلط انداختند ولی در ایران به دلیل بصیرتی که مردم داشتند به شیطان بزرگ اجازه ندادند که این انقلاب مخملی به نتیجه برسد که دو مولفه مهم درایت رهبری و بصیرت، این توطئه را خنثی کرد.

یاسینی کیا تصریح کرد: تا زمانی که جنگ حق و باطل باشد، این چنین فتنه ها وجود دارد اما می توان پیامدهای آن را کم کرد به طوری که هرچه مردم بیشتر در جریان باشند و شناخت بیشتری نسبت به مسائل داشته باشند، مصونیت در برابر چنین فتنه هایی بیشتر می شود از طرفی دشمن هرکجا که ببیند ایران قوی شده سعی دارد تا ضربه ای وارد کند.

وی بیان کرد: وقتی ایران در بحث اقتصادی بتواند سد تحریم ها را بشکند و در این عرصه موفق شود قطعا قوی بودن را بیان می کند که دشمنان ایرانی قوی را برنمی تابند ولی باید گفت که تنها راه موفقیت در برابر توطئه ها و فتنه ها، حضور مردم و حرکت در مسیر ولایت است.

آمریکا در راس همه فتنه ها قرار دارد

مهدی اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: فتنه 88، امتداد فتنه هایی بود که از بعد پیروزی انقلاب تاکنون رخ داده است که در راس همه این فتنه ها استکبار و آمریکا دیده می شود چرا که ملت ایران با پیروزی انقلاب، دست غارتگران را از این کشور که به حیات خلوت برخی از کشورهای نظام سلطه برای به یغما بردن منابع و منافع کشور بود، کوتاه کرد و آنها در برابر یک ایران مستقل ایستاده اند که در همه توطئه ها با شکست مواجه می شوند.

وی افزود: عصبانیت و دعواهای دشمن برای این است که ایران اجازه دخالت سلطه گران و آمریکا را در امورات داخلی کشور نمی دهد و از پیروزی انقلاب تاکنون مردم خودشان در امورات کشور دخیل شده و در انتخابات، نماینده های خود را انتخاب می کنند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در فتنه 88 مردم به خوبی متوجه شده بودند که عده ای از خواص که خود را وابسته به غرب می دانستند سعی کردند تا از این فرصت استفاده کنند و مردم را در مقابل نظام قرار دهند و تلاش داشتند تا مردم را با جهت دهی غلط در مقابل نظام قرار دهند از همین رو بعد از انتخابات، اقدامات خود را آغاز کردند و هدفشان این بود که نظام را به انزوا بکشانند.

دشمنان در فتنه 88 اصل دین و ارزشها را هدف قرار دادند

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دشمنان در فتنه 88 اصل دین و ارزشها را مورد هدف قرار داده بودند و به بهانه تقلب در انتخابات، اهداف خود را پیش می بردند و توهین هایی را که در روز عاشورا انجام دادند دقیقا چهره آنها را آشکار و نقاب از چهره بسیاری از خواص برداشته شد.

وی با اشاره به نقش بصیرت مردم در خنثی کردن این فتنه افزود: مردم با بصیرت ایران که براساس وعده های الهی انقلاب را به پیروزی رسانده بودند، وقتی دیدند اغتشاشگران در مقابل ارزش هایی ایستاده اند که مردم برای آن قیام کرده اند، در روز 9 دی به میدان آمدند و با حضور خود پیام مهم پشتیبانی از ولایت را به دنیا مخابره نمودند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: رهبری فرمودند که باید جلوی خط تحریف را بگیریم که این مهم با جهاد تبیین امکان پذیر است و باید برای جهاد تبیین از هر تریبون، رسانه و هر جایی که امکان پذیر است اقدام کرد و در این جهاد تبیین به خوبی از جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم و جلوی امپراتوری رسانه ای را که غرب روی اذهان انداخته را بگیریم.

اسماعیلی بیان کرد: مردم ما همیشه بیدار هستند و رهبری با جهت دهی توانست نقش مهمی در خنثی سازی این فتنه ایفا نماید، این در حالیست که رهبری همیشه و به موقع ورود پیدا می کند و در مقابل فتنه ها می ایستد، همچنین مردم با شجاعت و بصیرت به میدان آمدند و انقلاب را بیمه کردند.

وی با اشاره به نقش برخی از رسانه ها در این میان گفت: رسانه هایی که گرایشات آنها به سمت و سوی دشمن است سعی می کنند تا در حین فتنه، این آتش را تندتر می کنند و وقتی بعد از مدتی آتش فتنه خاموش می شود وارد فضای انزوا می شوند و نمی گویند که اشتباه کرده ایم.

اسماعیلی عنوان کرد: عده ای سعی می کنند تا عناصر وقوع یک فتنه را زنده نگه دارند و این هوشیاری ما را می طلبد که دچار فریب خوردگی نشویم چرا که افرادی آتش بیار معرکه فتنه ها هستند و سعی می کنند ارکان فتنه را حفظ کنند ولی همیشه با ناکامی همراه می شوند.

تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در نوع ماهیت است

همایون رهبران کارشناس سیاسی گفت: در انتخابات سال 88 عده ای به قانون تمکین نکرده و خواستند تا از کانال های غیر قانونی به هدفشان برسند لذا بعد از اعلام نتایج انتخابات، در حالی که می دانستند نتیجه انتخابات بدون هیچ مشکلی اعلام شده ولی سعی کردند برچسب تقلب را بزنند و فتنه را آغاز کردند تا جایی که فتنه را به سمت ساختار شکنی هدایت کردند و متاسفانه در این میان عده ای فریب خورده و به خیابانها کشیده شدند.

وی افزود: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های دیگر در نوع ماهیت آن است چرا که انقلاب ما یک پسوند اسلامی دارد و برگرفته از نظر مردمی است لذا نقش و حضور مردم در همه عرصه ها بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده است به طوری که نه تنها در فتنه سال 88 بلکه در همه فتنه ها مردم با حضور خود، آبی بر آتش فتنه می ریزند.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: نظام ما یک نظام مردم سالاری دینی است و این به ماهیتی برمی گردد که در ذات انقلاب اسلامی ایران است، در مجموع سه رکن مهم در انقلاب کشور ما رهبری، مردمی و اسلامی بودن آن است. مردمی بودن رهبر انقلاب برگرفته از مکتب اسلام است و این رابطه توانسته تعیین کننده باشد و همچنین نقش رهبری از واقعیاتی است که همه به آن اذعان دارند.

رهبران تصریح کرد: در بسیاری از کشورها انقلاب رخ می دهد ولی پایدار نمی ماند به دلیل اینکه رهبر ندارند ولی استمرار انقلاب اسلامی ایران به واسطه وجود پربرکت رهبری است. در فتنه سال 88 رهبری مهلت دادند تا مردم به ابعاد مختلف آن پی ببرند و درایت و منویات رهبری توانست نقش مهمی در خنثی کردن فتنه داشته باشد.

وی با اشاره به مردود شدن برخی از خواص، عنوان کرد: در ادبیات سیاسی، بحث عوام و خواص دیده می شود، در فتنه سال 88 عده ای از خواص به دلیل تعلقات دنیوی و بی بصیرتی که داشتند رفوزه شدند.

شکست دشمن در پیاده کردن انقلاب مخملی سال 88

کارشناس سیاسی به انقلاب های مخملی اشاره کرد و افزود: راهبرد نظام سلطه در چند دهه اخیر به سمت انقلاب های نرم حرکت کرده و انقلاب های رنگی را در دستور کار خود قرار داده اند به طوری که یک رنگ را به عنوان نماد اعلام می کنند و در سال88 قرار بود این نسخه را در کشور پیاده کنند که پشت صحنه همه انقلاب های مخملی، جورج سوروس قرار دارد، البته جورج با خاتمی قبل از انتخابات سال 88 دیدار داشتند که بعدا لو رفت و همه اینها کنار هم، فرمولی بود از انقلاب های مخملی که قصد پیاده کردن آن را در کشور داشتند.

رهبران بیان کرد: جنس انقلاب انقلاب ایران از بصیرت است و بصیرت مولفه ای است که سایر انقلابها از آن بی بهره هستند و همین سبب شد تا انقلاب های مخملی در ایران با شکست مواجه شود البته همیشه مردم گوش به فرمان رهبری هستند و حضور مردم و نقش ولایت بسیار اثر گذار است و این دو مولفه از مهمترین راز و رمزهای پایداری انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام /

دشمن در فتنه 88 اصل دین و ارزشها را هدف قرار داد / نقش مهم مردم و رهبری در خنثی کردن فتنه ها 2
دشمن در فتنه 88 اصل دین و ارزشها را هدف قرار داد / نقش مهم مردم و رهبری در خنثی کردن فتنه ها 3
دشمن در فتنه 88 اصل دین و ارزشها را هدف قرار داد / نقش مهم مردم و رهبری در خنثی کردن فتنه ها 4